Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
20. Yüzyıl Felsefesi ve Çağdaş Sanat RES 546 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Sanatta Yeterlik öğrencilerinin üretimlerine katkıda bulunacak farklı alanlardan metinlerle öğrencilerin entelektüel ardalanını  desteklemek 

Dersin İçeriği

Modern dönemden günümüze kadar felsefe, estetik ve politika alanında başat teori ve fikirler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş: Felsefe, Sanat ve Politika nasıl kesişir?
2 Modül I: Biyopolitika
3 Foucault: Modern Toplumda Biyopolitikanın Doğuşu
4 Agamben: İstisna Hali
5 Hardt ve Negri: Çokluk ve Biyoiktidar
6 Modül II: Yönetimsellik
7 Foucault: Güvenlik Teknolojileri
8 Deleuze: Gözetim vs. Denetim Toplumu
9 Lorey: Kırılganların Yönetimi
10 Modül III: Özgürleşme Pratikleri ve Sanat
11 Ranciere: Duyulurun Paylaşımı ve Uyuşmazlık
12 Bourdieu: Pratik Nedenler: Eylem Kuramı
13 Haraway: Sanat-Bilim Aktivizmleri
14 Tekrar ve T
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

FOUCAULT, M. (1992). Hapishanenin Doğuşu. Mehmet Ali Kılıçbay (Çev.). İstanbul: İmge.

HARDT, M.; NEGRI, A. (2002). İmparatorluk. Abdullah Yılmaz (Çev.) İstanbul: Ayrıntı.

DELEUZE, G. (2003). İki Konferans. İstanbul: Norgunk Yayınları.

FOUCAULT, M. (2006). Deliliğin Tarihi. Mehmet Ali Kılıçbay (Çev.). Ankara: İmge.

FOUCAULT, M. (2014). İktidar ve Özne: Seçme Yazılar 2. Işık Ergüden ve Osman Akınhay (Çev.). İstanbul: Ayrıntı

BOURDIEU, P. (2015). Pratik Nedenler: Eylem Kuramı Üzerine. Hülya Uğur Tanrıöver (Çev.). İstanbul: Hil Yayınları.

LOREY, I. (2016). Kırılganların Yönetimi. Nurhayat Köklü. (Çev.). İstanbul: Otonom Yayıncılık

GOODEVE, T. N.; HARAWAY, D. (2020). Tıpkı Bir Yaprak Gibi Donna J. Haraway ile Söyleşi , Aksu Bora (Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları

RANCIÈRE, J. (2020). Dissensus - Politika ve Estetik Üzerine. Mustafa Yalçınkaya (Çev.). İstanbul: Ayrıntı.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek X
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi X
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek X
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek X
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak X
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak X
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 7 PÇ 8
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 70
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ödev 1 4 4
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Performans Görevi (Seminer) 1 4 4
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6