Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
20. Yüzyıl Felsefesi ve Çağdaş Sanat | RES 546 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Sanatta Yeterlik öğrencilerinin üretimlerine katkıda bulunacak farklı alanlardan metinlerle öğrencilerin entelektüel ardalanını desteklemek |
Dersin İçeriği | Modern dönemden günümüze kadar felsefe, estetik ve politika alanında başat teori ve fikirler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Felsefe, Sanat ve Politika nasıl kesişir? | |
2 | Modül I: Biyopolitika | |
3 | Foucault: Modern Toplumda Biyopolitikanın Doğuşu | |
4 | Agamben: İstisna Hali | |
5 | Hardt ve Negri: Çokluk ve Biyoiktidar | |
6 | Modül II: Yönetimsellik | |
7 | Foucault: Güvenlik Teknolojileri | |
8 | Deleuze: Gözetim vs. Denetim Toplumu | |
9 | Lorey: Kırılganların Yönetimi | |
10 | Modül III: Özgürleşme Pratikleri ve Sanat | |
11 | Ranciere: Duyulurun Paylaşımı ve Uyuşmazlık | |
12 | Bourdieu: Pratik Nedenler: Eylem Kuramı | |
13 | Haraway: Sanat-Bilim Aktivizmleri | |
14 | Tekrar ve T |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | FOUCAULT, M. (1992). Hapishanenin Doğuşu. Mehmet Ali Kılıçbay (Çev.). İstanbul: İmge. HARDT, M.; NEGRI, A. (2002). İmparatorluk. Abdullah Yılmaz (Çev.) İstanbul: Ayrıntı. DELEUZE, G. (2003). İki Konferans. İstanbul: Norgunk Yayınları. FOUCAULT, M. (2006). Deliliğin Tarihi. Mehmet Ali Kılıçbay (Çev.). Ankara: İmge. FOUCAULT, M. (2014). İktidar ve Özne: Seçme Yazılar 2. Işık Ergüden ve Osman Akınhay (Çev.). İstanbul: Ayrıntı BOURDIEU, P. (2015). Pratik Nedenler: Eylem Kuramı Üzerine. Hülya Uğur Tanrıöver (Çev.). İstanbul: Hil Yayınları. LOREY, I. (2016). Kırılganların Yönetimi. Nurhayat Köklü. (Çev.). İstanbul: Otonom Yayıncılık GOODEVE, T. N.; HARAWAY, D. (2020). Tıpkı Bir Yaprak Gibi Donna J. Haraway ile Söyleşi , Aksu Bora (Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları RANCIÈRE, J. (2020). Dissensus - Politika ve Estetik Üzerine. Mustafa Yalçınkaya (Çev.). İstanbul: Ayrıntı. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | X | |||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |