Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanat Sosyolojisi | RES 538 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. TUĞBA AYAS ÖNOL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders sanat ve sosyolojinin kesişim noktalarını inceleyerek sanatın sosyolojik boyutunu tartışmaya açmayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Sanat sosyolojisi; Kültür Endüstrisi; Yaratıcı Endüstriler; Kültürel Direniş; Sanat Emeği; |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sanat ve Sosyoloji arasındaki ilişkiyi öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sosyolojinin sanat eserini nasıl analiz ettiğini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Sanatın toplumsal yönünü tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Sanatçının emeğini sosyolojik olarak değerlendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sanatın toplumsal rolünü ve olası görevlerini tartışabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Sanat ve Sosyoloji nerede kesişir? | - |
2 | Sanat Nesnesinin Sosyolojik Okuması | Zolberg, Vera. “Sanat Nesnesinin Sosyolojik Okuması”, Bir Sanat Sosyolojisi Oluşturmak, ss:61-85. |
3 | Sanatçıya Sosyolojik Bakış | Zolberg, Vera. “Sanatçı Doğulur mu? Sanatçı Olunur mu?”, Bir Sanat Sosyolojisi Oluşturmak, ss:113-140. |
4 | Toplum ve Kültür Endüstrisi | Adorno, Theodor. “Kitlelerin Aldatılışı olarak Aydınlanma”, Kültür Endüstrisi/ Kültür Yönetimi, ss:45-108. |
5 | 21. yüzyılda Yaratıcı Endüstriler | Raunig, Gerald. “Kitlelerin Aldatılışı olarak Yaratıcı Endüstriler”, Sanat Emeği: Kültür İşçileri ve Prekarite, ss:219-236. |
6 | Kültürel Direniş Aracı olarak Sanat | Foster, Hal. (2011). “Kültürel Direniş”. Sanat/Siyaset. Ali Artun (ed.). ss: 131-154. |
7 | Sanat ve Sanat Emeği | Artun, Ali. “Sanat Emeği”, Sanat Emeği: Kültür İşçileri ve Prekarite, ss:11-21. |
8 | Sanat Emeği ve Kültür İşçileri | |
9 | ARA SINAV_ FİNAL Ödev Taslağı | - |
10 | Neoliberalizm ve Sanat Emeği | |
11 | Sanat ve Yönetimsellik İlişkisi | |
12 | Sanatın Ölçüsü | Paolo Virno. “Sanatın Ölçüsüzlüğü”, 169-204. |
13 | Sanat Eğitimi ve Toplumsal Eşitsizlik | Bakçay, Ezgi. “Sanatçıları Kim Yarattı? Sanat Eğitiminde Toplumsal Eşitsizliğin Yeniden Üretimi” _ E-skop |
14 | Tekrar ve Tartışma | - |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | ||||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | ||||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | X | |||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | X | |||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | X | |||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sanat ve Sosyoloji arasındaki ilişkiyi öğrenir. | 5 | 5 | ||||||
2 | Sosyolojinin sanat eserini nasıl analiz ettiğini öğrenir. | 5 | 5 | ||||||
3 | Sanatın toplumsal yönünü tartışır | 5 | 5 | ||||||
4 | Sanatçının emeğini sosyolojik olarak değerlendirebilir | 5 | 5 | ||||||
5 | Sanatın toplumsal rolünü ve olası görevlerini tartışabilir | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |