Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Resmin Felsefesine Giriş | RES 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | :Filozofların resim sanatına resimin kendisini üzerinden yapmış oldukları yorumlamaların resimin kendisi ve yapısına katkısını irdelemek ve sanat felsefe metin resim e bağlamında resimsel gerçeklik üzerine tartışma açmak . |
Dersin İçeriği | Kelimeler ve Şeyler Michel Foucault Nedimeler resmine bakan bakılan ilişkisi ve heterotopya kavramı doğrultusunda elealınışı . Paul Cézanne fenomenolojik(görüngübilim) açıdan yaklaşım Maurice Merleau-Ponty Göz ve Tin metni üzerinden st viktorya dağına bakış |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | ||
2 | Ara Sınav | ||
3 | Final |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kelimeler ve Şeyler Michel Foucault Nedimeler resmine bakan bakılan ilişkisi ve heterotopya kavramı doğrultusunda elealınışı | |
2 | Kelimeler ve Şeyler Michel Foucault Nedimeler resmine bakan bakılan ilişkisi ve heterotopya kavramı doğrultusunda elealınışı | |
3 | Kelimeler ve Şeyler Michel Foucault Nedimeler resmine bakan bakılan ilişkisi ve heterotopya kavramı doğrultusunda elealınışı | |
4 | Kelimeler ve Şeyler Michel Foucault Nedimeler resmine bakan bakılan ilişkisi ve heterotopya kavramı doğrultusunda elealınışı | |
5 | Kelimeler ve Şeyler Michel Foucault Nedimeler resmine bakan bakılan ilişkisi ve heterotopya kavramı doğrultusunda elealınışı | |
6 | Ara Sınav | |
7 | Paul Cézanne fenomenolojik(görüngübilim) açıdan yaklaşım Maurice Merleau-Ponty Göz ve Tin metni üzerinden st viktorya dağına bakış | |
8 | Paul Cézanne fenomenolojik(görüngübilim) açıdan yaklaşım Maurice Merleau-Ponty Göz ve Tin metni üzerinden st viktorya dağına bakış | |
9 | Paul Cézanne fenomenolojik(görüngübilim) açıdan yaklaşım Maurice Merleau-Ponty Göz ve Tin metni üzerinden st viktorya dağına bakış | |
10 | Paul Cézanne fenomenolojik(görüngübilim) açıdan yaklaşım Maurice Merleau-Ponty Göz ve Tin metni üzerinden st viktorya dağına bakış | |
11 | Ara Sınav | |
12 | Paul Cézanne fenomenolojik(görüngübilim) açıdan yaklaşım Maurice Merleau-Ponty Göz ve Tin metni üzerinden st viktorya dağına bakış | |
13 | Paul Cézanne fenomenolojik(görüngübilim) açıdan yaklaşım Maurice Merleau-Ponty Göz ve Tin metni üzerinden st viktorya dağına bakış | |
14 | Paul Cézanne fenomenolojik(görüngübilim) açıdan yaklaşım Maurice Merleau-Ponty Göz ve Tin metni üzerinden st viktorya dağına bakış |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Göz ve Tin Algılanan Dünya, Maurice Merleau-Ponty,1996, Metis Kelimeler ve Şeyler (İnsan Bilimlerinin Bir Arkeolojisi) Michel Foucault ,İmge Yayınevi,2000 Bu bir Pipo Değildir , Michel Foucault, 2005 Francis Bacon Duyumsamanın Mantığı, Gilles Deleuze, NorgunkNisan 2009 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ara Sınav | ||||||||
2 | Ara Sınav | ||||||||
3 | Final |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Ara Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |