Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
19. ve 20. Yy. Siyasi Tarihi ULI 510 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SİBEL AKGÜN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı güzel sanatlar alanında eğitim gören yükseklisans öğrencilerin kavramları, olayları, gelişmeleri analiz edebilmesi için devletlerin birbiri ile ve kendi içinde yaşadığı gelişmeleri öğrenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği 19. yüzyıl dünya siyasi tarihindeki gelişmeleri, olayları, devletlerin kendi içinde ve devletlerarasında yaşananları ele alarak, bugünkü uluslararası ilişkiler sistemini ele almak, analiz etmek
Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Devletlerarasında ve devletlerin kendi içindeki gelişmeleri görür Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Analiz ve yorumlamayı geliştirir Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Tartışma ve farklı yorumları oluşturarak eleştirel tutum alır Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Farklı kaynaklarla tarihsel gelişmeleri yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 19. ve 20. yy. siyasi tarihinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesini amaçlar Anlatım, Beyin Fırtınası, Rol Oynama,
6 Bilimsel yayın yapılmasını teşvik eder. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş, Devrimler Dönemi
2 Amerikan Devrimi ve Sonuçları
3 Fransız Devrimi ve Sonuçları
4 1830 ve 1848 devrimleri,milliyetçiliğin yükselişi
5 Viyana Kongresi ve Sonuçları
6 I. Dünya Savaşına Giden Süreç
7 I. Dünya Savaşı
8 İki Savaş Arası Dönem
9 Sınav
10 2. Dünya Savaşı
11 Soğuk Savaş Dönemi
12 Çok Merkezliliğe Geçiş ve Yumuşama Dönemi
13 Soğuk Savaşın Sonu ve 1990 Sonrası Siyasi Tarihteki Gelişmeler
14 Yeni Dünya Düzeni
Kaynaklar
Ders Notu Oral Sander, Siyasi Tarih I- II, İmge Kitapevi, Ankara
Fahir Armaoğlu, 19. ve 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara, Alkım Yay
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek
2 Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması X
3 Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak X
4 Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi
5 Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması X
6 Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek
7 Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak
8 Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Devletlerarasında ve devletlerin kendi içindeki gelişmeleri görür
2 Analiz ve yorumlamayı geliştirir
3 Tartışma ve farklı yorumları oluşturarak eleştirel tutum alır
4 Farklı kaynaklarla tarihsel gelişmeleri yorumlar
5 19. ve 20. yy. siyasi tarihinin karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesini amaçlar
6 Bilimsel yayın yapılmasını teşvik eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 25
1. Ödev 37
2. Ödev 38
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 2 30 60
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 201
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 8,04
Dersin AKTS Kredisi 6