Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Multimedya Atölyesi II | RES 510 | 0 | 6 + 0 | 6 | 12 |
Ön Koşul Dersleri | Multimedya Atölyesi I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. ŞİVE NEŞE BAYDAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciye, projelerini oluştururken klasik medyumların yanı sıra, çağın medyumlarını kullanabilme becerisini ve seçeneğini verebilmek gerekçesiyle konulmuş bir derstir. |
Dersin İçeriği | Öğrenci, fikir aşamasından başlayarak; tasarım, eskiz ve sunumlar bütünü olarak akademik düzeyde bir sanat projesi gerçekleştirir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. | Gözlem, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
3 | Taslağa uygun malzemeyi belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrenci, kendi proje konusunun tespiti için gereken araştırması | |
2 | Öğrenci, kendi proje konusunun tespiti için gereken araştırması | |
3 | Öğrenci projeleri atölyede toplu bir eleştiriden sonra onaylanır. | |
4 | Öğrenci sunumları ve eleştİrilere devam edilir. | |
5 | Onaylanan projeler için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır. | |
6 | Onaylanan projeler için kuramsal araştırmalar, eskizler yapılır. | |
7 | Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin eleştirisi | |
8 | Öğrenci proje çalışmaları için ilk eskizlerin eleştirisi | |
9 | Malzemelerin araştırılması ve konuya uygun seçimi | |
10 | Proje uygulaması | |
11 | Proje uygulaması | |
12 | Proje uygulaması ve ortak eleştiri | |
13 | Proje uygulaması | |
14 | Sunum ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Bir fikirden yola çıkarak, tasarım, eskiz ve proje bazında çalışma alışkanlığı kazanımıyla bir sanat üretimi gerçekleştirmek | X | |||||
2 | Gerçekleştirilen sanat projesinin, geçmişten günümüze bir perspektif içerisinde ki orjinalitesinin sorgulanması | X | |||||
3 | Sanatsal bir olguyu, tarihi, sosyolojik, estetik, psikolojik, felsefi ve politik boyutuyla değerlendirebilecek bir entellektüel birikim yapılandırmak | ||||||
4 | Aynı entellektüel birikimle, global dünya içerisinde, kendi kültürel referansı ile sanatsal sorunsalının ilişkilendirilmesi | ||||||
5 | Analitik düşünerek, tez, anti tez ve bunun sonucunda sentez yaparak, kendi kültürünü referans alabilecek özgüven ile çağın olgularının sorgulanması | X | |||||
6 | Kültürel tüketim ihtiyacını artıracak kültürel ve sanatsal etkinlikler gerçekleştirmek | ||||||
7 | Kültürel ve sanatsal birikimi yaratıcılık ve tasarım temelli alanlara ( Sahne, vitrin vs. tasarımı gibi) uyarlamak | ||||||
8 | Sanatsal projelerin yaratımı, sunulması, dolaşımı ve satışını içeren bir yelpazede yer alabilecek bir birikimi organize etmek |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bir fikirden hareketle taslak hazırlar. | ||||||||
2 | Taslağa uygun teknik beceriyi geliştirir. | ||||||||
3 | Taslağa uygun malzemeyi belirler. | ||||||||
4 | Kavram ve taslak arasındaki ilişkiyi yapılandırır. | ||||||||
5 | Kendi problematiğini artistik düzeyde önerebilir. | ||||||||
6 | Artistik beceri doğrultusunda seçilen kavramı yaşamla ilişkilendirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Proje / Tasarım | 25 |
Toplam | 25 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 10 | 160 |
Proje / Tasarım | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 306 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 12 |