Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Sosyal Hareketler ve Din FDB 614 2 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yoktur.

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ABDULLAH İNCE
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yoktur.

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sosyal hareketler konusunda teorik ve kavramsal bir zemin inşa etmek üzere temel metinlerin analizini yapmayı sağlayacak bir bakış açısı kazandırmak. 

Dersin İçeriği

Sosyal Hareket Teorileri

  Sosyal Hareketler

  Yeni Sosyal Hareketler

  Dini Hareketler

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sosyal hareket teorilerine giriş
2 Sosyal Hareket Kavramı
3 Kolektif Eylem
4 Kaynak hareketliliği
5 Siyasal Fırsatlar
6 Yeni Sosyal Hareketler
7 Dini Hareketler
8 İhvan-ı Müslimin (Mısır)
9 İhvan-ı Müslimin (Etkileri)
10 Cemaati İslami
11 Tebliğ Cemaati
12 Nahda Hareketi
13 Milli Görüş Hareketi
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ahmet Gökçen, Tunus Nahda Hareketi - Anılar Belgelerle Bir İslami Hareketin Anatomisi, Maarif Mektepleri, 2020.

Talip Tuğrul, Milli Görüş Hareketi’nin Temel Karakterleri, MGV Yayınları, 2019 Alev Erkilet, Ortadoğuda Modernleşme ve İslami Hareketler, Büyüyenay, 2017

Ahmet Uysal, Toplumsal Hareketler Sosyolojisi, Tezkire, 2016

S. Veli Rıza Nasr, Cemaat-i İslami, Ekin Yayınları, 2014

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir.
2 Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir.
3 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir.
4 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir.
5 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir.
6 Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir.
7 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir.
8 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir.
9 Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir.
10 Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir.
11 Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 0
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)