Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klasik Sosyoloji Kuramları ve Din | FDB 609 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA GÜNERİGÖK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA GÜNERİGÖK, |
Dersin Yardımcıları | Öğr. gör. Dr. Ayşe Elmalı Karakaya |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Din sosyolojisinin tarihini, süreç içerisinde ortaya çıkan sosyolojik kuramları ve bu kuramların din olgusunu nasıl ele aldıkları hakkından bilgi kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Sosyoloji Tarihi, Aydınlanma, Comte, Durkheim, Marx, Weber gibi klasik sosyologların yaklaşımları ve ortaya çıkan büyük kuramların din ile olan ilişkileri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Bilimler, Sosyoloji ve Din | |
2 | Ibn Haldun ve Din | |
3 | Auguste Comte ve Pozitivim | |
4 | Emile Durkheim, Kutsal Olarak Toplum ve Din | |
5 | Max Weber: Protestan ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu | |
6 | Karl Marx: Yabancılaşma Olarak Din | |
7 | Georg Simmel ve Din | |
8 | Ferdinand Tonnies: Cemaat ve Cemiyet | |
9 | Yapısal İşlevselcilik ve Din | |
10 | Sembolik Etkileşimcilik ve Din | |
11 | Sosyal Antropoloji ve Din | |
12 | Mircea Eliade ve Kutsalın Gerçekliği | |
13 | Nisbet ve Sosyolojik Düşünce Geleneği | |
14 | Klasik Sosyolojiye Yöneltilen Eleştiriler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | George Ritzer, Klasik sosyoloji Kuramları Max Weber, Protestan Ahlakı ve Kapitalizmin Ruhu Emile Durkheim, Dini Hayatın İlkel Şekilleri |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | X | |||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |