Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Leibniz Metafiziği | FDI 601 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KEMAL BATAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. KEMAL BATAK, |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Leibniz metafiziği gerek sonraki bilimsel ve mantıksal gelişmeler bakımından gerekse din felsefesi alanında sonraki tartışmaları etkilemesi bakımından belirleyici bir yerde durur. Bir modern felsefe olarak geleneksel felsefeye karşı hakkaniyetli davranan bu Kartezyen metafizik, Descartes metafiziğinin de güçlü bir tashihini ve arıtmasını gerçekleştirir. |
Dersin İçeriği | Metafizik Üzerine Konuşma; Monadoloji; Teodise; Locke ve Leibniz: İnsan Akilesi Hakkında Yeni Deneyişler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Leibniz metafiziğinin temel tartışmalarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Monadoloji’nin temel kavramlarını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Leibniz metafiziğinin kartezyen metafizik ile ilişkisi tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Metafizik Üzerine Konuşma | |
2 | Metafizik Üzerine Konuşma | |
3 | Metafizik Üzerine Konuşma | |
4 | Metafizik Üzerine Konuşma | |
5 | Metafizik Üzerine Konuşma | |
6 | Monadoloji | |
7 | Monadoloji | |
8 | Monadoloji | |
9 | Teodise | |
10 | Teodise | |
11 | Teodise | |
12 | Locke ve Leibniz: İnsan Âkilesi Hakkında (Yeni) Deneyişler | |
13 | Locke ve Leibniz: İnsan Âkilesi Hakkında (Yeni) Deneyişler | |
14 | Locke ve Leibniz: İnsan Âkilesi Hakkında (Yeni) Deneyişler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Leibniz, Monadoloji, Metafizik Üzerine Konuşma, çev. Atakan Altınörs, (İstanbul: Doğubatı Yayınları, 2011). |
Ders Kaynakları | Martine de Gaudemar, Leibniz Sözlüğü, çev. Aliye Kovanlıkaya, (İstanbul: Say Yayınları, 2012). |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Leibniz metafiziğinin temel tartışmalarını bilir | |||||||||||
2 | Monadoloji’nin temel kavramlarını analiz eder | |||||||||||
3 | Leibniz metafiziğinin kartezyen metafizik ile ilişkisi tartışır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
3. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Seminer) | 3 | 6 | 18 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |