Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Küreselleşen Dünyada Dinlerarası İlişkiler | FDT 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Küreselleşme sürecinde farklı inançlara ve kültürlere mensup insanların birbirlerini daha iyi tanımalarını sağlama. |
Dersin İçeriği | Küreselleşme sürecinde farklı inançlara ve kültürlere mensup insanların bir arada yaşama tecrübelerini geliştirmeye yönelik bilimsel metotlar oluşturmak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küreselleşme terimini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Dinlerarası diyalog kavramının ortaya çıkışını inceleyerek açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Medeniyetler çatışmasından medeniyetler ittifakına geçişin nasıl sağlanacağını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kültürlerarası diyaloğun önemini tanimlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Yahudilerin diğer dinlere bakışını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Hıristiyanların diğer dinlere bakışını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Müslümanların diğer dinlere bakışını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Terim olarak Küreselleşme | |
3 | Diyalog ve Dinlerarası Diyalog Terimleri | |
4 | Dinlerarası Diyalog anlayışının Tarihçesi | |
5 | 1962-1965 İkinci Vatikan Konsili | |
6 | Kiliseler arası diyalog | |
7 | Kilisenin öteki dinlere bakışı | |
8 | Vize sınavı | |
9 | İslam Sekreteryası | |
10 | Hıristiyanlığın İslama bakışı | |
11 | Hıristiyanlığın Yahudiliğe bakışı | |
12 | Yahudiliğin Hıristiyanlığa bakışı | |
13 | Yahudiliğin İslama bakışı | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1] Watt, William Montgomery, (1996) Müslüman-Hıristiyan Diyalogu/Christian-Muslim encounters, çev. Fuat Aydın, Birey Yayınları, İstanbul. |
Ders Kaynakları | 2]. Aydın, Mahmut, Monolodan Diyoloğa/From monolog to dialogue, Ankara Okulu Yayınları, Ankara. [3] Ali İsra Güngor, (1997) Vatikan, Misyon ve Diyalog/Vatican, Mission, Dialogue, Töre Basın Yayın ve Dağıtım Şti., Ankara. [4] Hıristiyan-Müslüman Diyalogu/Dialogue of Christian and Muslim, (sempozyum notları) İSAV, İstanbul. [5] Fuller Graham Lesser, Ian O. (1996), Kuşatılanlar, İslam ve Batının Jeopolitiği, çev. Ö. Arıkan, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Küreselleşme terimini tanımlar. | |||||||||||
2 | Dinlerarası diyalog kavramının ortaya çıkışını inceleyerek açıklar. | |||||||||||
3 | Medeniyetler çatışmasından medeniyetler ittifakına geçişin nasıl sağlanacağını açıklar. | |||||||||||
4 | Kültürlerarası diyaloğun önemini tanimlar. | |||||||||||
5 | Yahudilerin diğer dinlere bakışını tartışır. | |||||||||||
6 | Hıristiyanların diğer dinlere bakışını tartışır. | |||||||||||
7 | Müslümanların diğer dinlere bakışını tartışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |