Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Batıda Din Çalışmaları | FDT 607 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA GÜNERİGÖK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Asıl çıkış yeri Batı olan modern din çalışmalarının tarihini, din çalışması başlığı altında yer alan bilim dalları ve bu bilim dallarından metot bakımdan meydana gelen gelişmeler hakkında bilgi kazandırılması. |
Dersin İçeriği | Dinin bir araştırma konusu olarak ortaya çıkışı; din bilimleri içinde yer alan bilim dalları; dinler tarihi ve onun altında yer alan bilim dalları ve bunlardaki metodik gelişme ve değişmeler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dinin bir bilme/araştırma konusu olarak ortaya çıkışının tarihini (doğu-batı) hatırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Din bilimlerinin ortaya çıkışının hazırlayan şartları çözümler | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Din bilimlerin anlam çerçevesini belirler | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | Din bilimi içinde yer alan bilim dallarını belirler | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Batıda Dinler tarihi çalışmalarının tarihini betimler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Batıdaki Karşılaştırmalı dinler tarihi çalışmalarının tarihini hatırlar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
7 | Batıdaki Din fenomenolojisi çalışmalarının tarihini hatırlar | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modern dönem önesinde, din ve dinler hakkında yapılan çalışmalar | |
2 | Modern batıda dinin bir inceleme konusu oluşunun tarihsel zemini | |
3 | Antropolojik çalışmalar | |
4 | Din felsefesi | |
5 | Dinler Tarihi | |
6 | Din Psikolojisi | |
7 | Din Sosyolojisi | |
8 | Din çalışmalarında metodik yaklaşımlar | |
9 | Tarihi-tasviri çalışmalar | |
10 | Karşılaştırmalı yaklaşımlar | |
11 | Fenomenolojik yaklaşımlar | |
12 | Post-modern yaklaşımlar ve din çalışmaları üzerindeki etkisi | |
13 | Post-modern yaklaşımlar ve din çalışmaları üzerindeki etkisi | |
14 | Klasik , modern ve post-modern din çalışmalarının problemleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ömer Mahir Alper (ed), Batıda Din Çalışmaları, Metro Yayınları, İstanbul. |
Ders Kaynakları | 1. Joachim Wach, Dinler Tarihi, müstakil bir bilim dalı olarak kuruluşuna teorik bir giriş, çev. Fuat Aydın, Ataç Yayınları, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | ||||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | ||||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dinin bir bilme/araştırma konusu olarak ortaya çıkışının tarihini (doğu-batı) hatırlar | |||||||||||
2 | Din bilimlerinin ortaya çıkışının hazırlayan şartları çözümler | |||||||||||
3 | Din bilimlerin anlam çerçevesini belirler | |||||||||||
4 | Din bilimi içinde yer alan bilim dallarını belirler | |||||||||||
5 | Batıda Dinler tarihi çalışmalarının tarihini betimler | |||||||||||
6 | Batıdaki Karşılaştırmalı dinler tarihi çalışmalarının tarihini hatırlar | |||||||||||
7 | Batıdaki Din fenomenolojisi çalışmalarının tarihini hatırlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |