Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Din Psikolojisi ve Sosyal Hayat | FDP 606 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Din Psikolojisi ve Sosyal Hayat dersinin; kavram ve problemlerini ve din psikolojisindeki yeni gelişmeleri öğrenciye tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Bu derste başlangıcından günümüze dini yaşantının psiko-sosyal yönü, değeri, gelişimi ve yeni araştırma alanları işlenecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dini yaşantının psiko-sosyal özelliklerini ve önemini kavrar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Dersin temel kaynaklarını tasvir eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Din Psikolojisinin sosyal hayatla ilgili yeni araştırma alanlarını ayırt eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Dersin diğer dini bilimlerle ilişkilerini derler, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Küreselleşme ve karşılıklı etkileşimi analiz eder, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | İnsanın dinamik oluşu ve değişimini açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Dindarlık ve çağdaşlık ilişkisini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Din psikolojisine genel bakış | |
2 | Dini tutum ve davranışların toplumdaki yeri | |
3 | Fenomenoloji ve dini hayat | |
4 | Aile yapısı ve fert ilişkisi | |
5 | Sosyal guruplar ve dini hayat | |
6 | İnanan insan ve toplum | |
7 | Mitlerin insan ve toplum hayatındaki etkileri | |
8 | Ön yargı ve din | |
9 | Küreselleşme ve karşılıklı etkileşim | |
10 | İnanç hürriyeti ve insan | |
11 | İnsanın dinamik oluşu ve değişimi | |
12 | Karşılaşma ve karşılıklı etkileşim | |
13 | Dindarlık ve çağdaşlık ilişkisi | |
14 | Dini hayat ve kültür ilişkisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Kağıtçıbaşı, Ç.(1991), İnsan, Aile, Kültür, İstanbul. |
Ders Kaynakları | [1] Güngör, E.(1993),Değerler Psikolojisi, Hollanda Türk Akademisyenler B.V. Yayınları, Amsterdam. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Araştırmalarda kullanılan bilimsel yöntemleri kendi konusuna uygulayabilme, gerektiğinde yeni yöntemler geliştirebilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din bilimleri ile ilgili problemleri tanımlama, sınıflandırma, modelleme, çözüm üretme ve çözümleri uygulayabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
3 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
4 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
5 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Ulusal ve uluslar arası bilim çevrelerinde Felsefe ve Din Bilimleri alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme ulusal ve uluslar arası bilgi paylaşım etkinliklerine katılabilme yetkinliğine sahiptir. | X | |||||
7 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | ||||||
9 | Üniversitelerdeki eğitim öğretim faaliyetlerinde görev yapabilir. | X | |||||
10 | Felsefe ve din Bilimleri ile ilgili toplum gelişmesi konularında görev ve sorumluluk yüklenir. | ||||||
11 | Farklı kurumların çalışmalarına alanı ile ilgili bilimsel katkı sağlayabilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dini yaşantının psiko-sosyal özelliklerini ve önemini kavrar, | |||||||||||
2 | Dersin temel kaynaklarını tasvir eder, | |||||||||||
3 | Din Psikolojisinin sosyal hayatla ilgili yeni araştırma alanlarını ayırt eder, | |||||||||||
4 | Dersin diğer dini bilimlerle ilişkilerini derler, | |||||||||||
5 | Küreselleşme ve karşılıklı etkileşimi analiz eder, | |||||||||||
6 | İnsanın dinamik oluşu ve değişimini açıklar, | |||||||||||
7 | Dindarlık ve çağdaşlık ilişkisini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |