Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Irkçılık | FEL 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ELİF ERGÜN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Güncel sorunlardan biri olan ırkçılık ile ilgili felsefi bir bakış, anlam kazanmak. |
Dersin İçeriği | Aydınlanma ve ırkçılık ilişkisi, faşizm ve ırkçılık ilişkisi, ayrımcılık ve ırkçılık, neoliberal politikalar ve ırkçılık, sinemada ırkçılık. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. | ||
2 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Irk nedir? Irkçılığın tarihsel temelleri nedir? | |
2 | Felsefe tarihinde ırkçılık kuramları | |
3 | Felsefe tarihinde ırkçılık kuramları | |
4 | Aydınlanma yüzyılında ırkçı tezler | |
5 | Aydınlanma yüzyılında ırkçı tezler | |
6 | Kolonyal faaliyetler ve ırkçı motivasyonları | |
7 | Kolonyal faaliyetler ve ırkçı motivasyonları | |
8 | Faşizm nedir? Faşizm çalışmalarında ırkçı kuramlar | |
9 | Faşizm çalışmalarında ırkçı kuramlar | |
10 | Ara Sınav | |
11 | Ayrımcılık ve ırkçılık arasındaki ilişki nedir? | |
12 | Neoliberal politikalar ve yükselen ırkçılık | |
13 | Sinemada ırkçılık | |
14 | Sinemada ırkçılık |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Sabiste paylaşılan dokümanlar |
Ders Kaynakları | A. Cesaire: Sömürgecilik Üzerine Söylev (2005), F. Fanon: Siyah Deri, Beyaz Maske (2015), Yeryüzünün Lanetlileri (2018), A. R. Bernasconi: Irk Kavramını Kim İcat Etti? (2018), S. Özbek: Teori ve Pratikte Irkçılık (2021), W. Brown: Neoliberalizmin Harabelerinde (2021), G. Barbujani: Irkların İcadı (2022). |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | ||||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | ||||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | ||||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. | ||||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. | ||||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. | ||||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | ||||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | ||||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. | 5 | 5 | ||||||||
2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |