Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İşraki Felsefe FEL 516 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ENDER BÜYÜKÖZKARA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İşrakî felsefe ekolü ve İslam dünyasında felsefe geleneği içindeki yerinin tanıtılması

Dersin İçeriği

İşrakî felsefenin temelleri, Sühreverdî, Kutbüddin Şirazî, Mîr Dâmâd, Molla Sadreddin Şirazî, Osmanlı düşüncesinde İşrakî Felsefe

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İşrakî felsefe geleneği ve diğer felsefe gelenekleriyle irtibatı hakkında bilgi sahibi olmak Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
2 İşrakî felsefe geleneği ve diğer felsefe gelenekleriyle irtibatı hakkında değerlendirme yapmak Anlatım, Soru-Cevap, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İşrakî felsefenin temelleri
2 İşrakî felsefenin temelleri
3 Sühreverdî'nin işrak felsefesi: Kaynaklar
4 Sühreverdî'nin işrak felsefesi: Bilgi
5 Sühreverdî'nin işrak felsefesi: Varlık
6 Sühreverdî'nin işrak felsefesi: Ahlak
7 Kutbüddin Şirazî
8 Kutbüddin Şirazî
9 Mîr Dâmâd
10 Mîr Dâmâd
11 Molla Sadreddin Şirazî
12 Molla Sadreddin Şirazî
13 Molla Sadreddin Şirazî
14 Osmanlı Düşüncesinde İşrakî Felsefe
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim üyesinin ders notları

Ders Kaynakları

1. Henry Corbin, İslâm Felsefesi Tarihi I-II, Çev., Hüseyin Hatemi ve Ahmet Arslan, İletişim Yayınları, 2013-2021.

2. Sühreverdî, İşrak Felsefesi Hikmetü'-İşrâk,Çev., Tahir Uluç, İz Yayıncılık, 2019.

3. Sühreverdî, Nur Heykelleri - Heyîkilü’n-Nûr Bir Tercüme Bir Şerh, Der., Fatih Yıldız ve Cihat Demirci, Büyüyenay Yayınları, 2021.

4. Molla Sadra, Metafiziğe Giriş Kitâbü’l-Meşâ'ir, Çev., A. Kamil Cihan, Fevzi Yiğit, Salih Yalın,  Endülüs Yayınları, 2021.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır);
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır.
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 İşrakî felsefe geleneği ve diğer felsefe gelenekleriyle irtibatı hakkında bilgi sahibi olmak 5 5 5 5 5 5 5 5
2 İşrakî felsefe geleneği ve diğer felsefe gelenekleriyle irtibatı hakkında değerlendirme yapmak 5 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6