Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modernizm ve Postmodernizm | FEL 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | - |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NESRİN ATASOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Onur Kabil |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 18. ve 19. yüzyıl barı felsefesinde yer alan filozofların ortaya koymuş oldukları felsefe anlayışlarının tanıtılması. |
Dersin İçeriği | 18. ve 19. yüzyıl felsefelerinin ana karakterinin araştırılması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 18. ve 19. yüzyılın temel felsefe problemlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Modernizm ve postmodernizm kavramlarını tanımlamak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Modernizm ile postmodernizmi karşılaştırmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | 18. ve 19. yüzyıl felsefesinin temel kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Humeun Kant felsefesine etkilerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Modern düşünceyi tanımak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
7 | Modernizm ve postmodernizmin problemlerini tartışmak | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | 18. yüzyıla neden Kant yüzyılı dendiğini açıklar. | Gösterip Yaptırma, | |
9 | Hegel felsefesinin düşünce tarihi açısından önemini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
10 | Farklı postmodern düşünürlerin görüşlerini analiz etmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
11 | Modernizm ve postmodernizmi değerlendirmek ve eleştirmek | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
12 | Modern düşüncenin medeniyet tarihindeki yerini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | 18 ve 19. yüzyılda felsefi problemler | |
2 | 18 ve 19. yüzyılda felsefi problemler | |
3 | Varlık problemi | |
4 | Bilgi Problemi | |
5 | Ahlak Problemi | |
6 | Hume | |
7 | Kant | |
8 | Kant | |
9 | ARASINAV | |
10 | Fichte | |
11 | Schelling | |
12 | Hegel | |
13 | Hegel | |
14 | Hegel |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Ahmet Cevizci, Yeniçağ Felsefesi Tarihi |
Ders Kaynakları | Modernizm ve Postmodernizm üzerine seçilmiş metinler |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. | X | |||||
4 | Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. | X | |||||
5 | Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 18. ve 19. yüzyılın temel felsefe problemlerini açıklar. | ||||||||||
2 | Modernizm ve postmodernizm kavramlarını tanımlamak | ||||||||||
3 | Modernizm ile postmodernizmi karşılaştırmak | ||||||||||
4 | 18. ve 19. yüzyıl felsefesinin temel kavramlarını tanımlar. | ||||||||||
5 | Humeun Kant felsefesine etkilerini tartışır. | ||||||||||
6 | Modern düşünceyi tanımak | ||||||||||
7 | Modernizm ve postmodernizmin problemlerini tartışmak | ||||||||||
8 | 18. yüzyıla neden Kant yüzyılı dendiğini açıklar. | ||||||||||
9 | Hegel felsefesinin düşünce tarihi açısından önemini tartışır. | ||||||||||
10 | Farklı postmodern düşünürlerin görüşlerini analiz etmek | ||||||||||
11 | Modernizm ve postmodernizmi değerlendirmek ve eleştirmek | ||||||||||
12 | Modern düşüncenin medeniyet tarihindeki yerini kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |