Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Klasik Felsefe Metinleri FEL 505 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

-

Önerilen Seçmeli Dersler

-

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA
Dersi Verenler Doç.Dr. İBRAHİM SAFA DAŞKAYA,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ender Büyüközkara

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı klasik felsefe metinlerinin tahlil edilmesidir

Dersin İçeriği

Klasik felsefe metinlerinin okunması ve kritiği

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Klasik metinleri analiz edebilir. Anlatım, Soru-Cevap,
2 Klasik metinleri eleştirebilir. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Klasik metinleri değerlendirebilir. Anlatım, Soru-Cevap,
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır. Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama becerisi kazanır. Deney ve Laboratuvar,
6 Literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır. Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Klasik metinlere giriş
2 Klasik metinlere giriş
3 Klasik metinler nasıl okunmalıdır?
4 Metinlerin arka planı
5 Metinlerin arka planı
6 Metin okuma
7 Metin okuma
8 Metin okuma
9 ARASINAV
10 Metin okuma
11 Metin okuma
12 Metin okuma
13 Metin okuma
14 Metin okuma
Kaynaklar
Ders Notu

[1] Klasik Dönem Felsefe metinleri

Ders Kaynakları

Klasik dönem filozof metinleri

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak verileri seçer, literatürü tarar ve analiz yapar. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlama becerisini geliştirir. X
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliğini kullanır. X
5 Yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve yeni fikirler üretebilme becerisi gösterir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisi kazanır ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana göre yerini belirler. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini kullanır. X
8 Tez konusu ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır); X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurabilme becerisi kazanır. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığın bilincinde olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Klasik metinleri analiz edebilir.
2 Klasik metinleri eleştirebilir.
3 Klasik metinleri değerlendirebilir.
4 Eleştirel bir değerlendirme ve sentez yapma yeterliliği kazanır.
5 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama becerisi kazanır.
6 Literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kazanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Performans Görevi (Seminer) 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ara Sınav 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 142
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,68
Dersin AKTS Kredisi 6