Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yönetici Yetiştirme IKY 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ADEM UĞUR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş.Gör. Büşra YİĞİT

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Değişen şartlara uygun olarak işletmelerde sorun çözebilecek yönetici adaylarını hazırlamak

Dersin İçeriği

İşletme yöneticileri için gerkli özelliklerin belirtilmeleri ve yöneticilerin temel fonksiyonlarının teker teker ele alınması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Değişim mantığını kavramış olur Anlatım, Beyin Fırtınası,
2 Sorunlara yaklaşımda bilimsel veriler ışığında alışkanlık kazanır Beyin Fırtınası, Anlatım,
3 İşe alma ve eğitme karalarını analiz eder Anlatım, Beyin Fırtınası,
4 Performans değerleme yöntemlerini analiz eder Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap,
5 Ücretlendirme yöntemleri üzerinde yoğunlaşır Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma,
6 Kariyer yönetimi ve sürecini açıklar Rol Oynama, Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yönetim ve yönetici kavramları İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003
2 Yöneticinin özellikleri İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003
3 Yönetimin temel fonksiyonları İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003
4 İş analizleri ve tanımları İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003
5 İ.K. palnlaması İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003
6 İşe alma ve yerleştirme İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003
7 İ.K. eğitim ve geliştirme İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003
8 vize İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003
9 Ücretlendirme İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003
10 İş değerleme İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003
11 Performans değerleme İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003
12 Kariyer yönetimi İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003
13 Değişim yönetimi İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003
14 Motivasyon İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003
Kaynaklar
Ders Notu

yukarıda belirtilen kitap bölümleri

Ders Kaynakları

İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma X
2 İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme X
3 Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme X
4 Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma
5 Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme
6 Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma X
7 Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır.
8 Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma X
9 Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
10 Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Değişim mantığını kavramış olur
2 Sorunlara yaklaşımda bilimsel veriler ışığında alışkanlık kazanır
3 İşe alma ve eğitme karalarını analiz eder
4 Performans değerleme yöntemlerini analiz eder
5 Ücretlendirme yöntemleri üzerinde yoğunlaşır
6 Kariyer yönetimi ve sürecini açıklar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 15
Toplam 15
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6