Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetici Yetiştirme | IKY 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ADEM UĞUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Büşra YİĞİT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Değişen şartlara uygun olarak işletmelerde sorun çözebilecek yönetici adaylarını hazırlamak |
Dersin İçeriği | İşletme yöneticileri için gerkli özelliklerin belirtilmeleri ve yöneticilerin temel fonksiyonlarının teker teker ele alınması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Değişim mantığını kavramış olur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sorunlara yaklaşımda bilimsel veriler ışığında alışkanlık kazanır | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | İşe alma ve eğitme karalarını analiz eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Performans değerleme yöntemlerini analiz eder | Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Ücretlendirme yöntemleri üzerinde yoğunlaşır | Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, | |
6 | Kariyer yönetimi ve sürecini açıklar | Rol Oynama, Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yönetim ve yönetici kavramları | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
2 | Yöneticinin özellikleri | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
3 | Yönetimin temel fonksiyonları | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
4 | İş analizleri ve tanımları | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
5 | İ.K. palnlaması | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
6 | İşe alma ve yerleştirme | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
7 | İ.K. eğitim ve geliştirme | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
8 | vize | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
9 | Ücretlendirme | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
10 | İş değerleme | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
11 | Performans değerleme | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
12 | Kariyer yönetimi | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
13 | Değişim yönetimi | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
14 | Motivasyon | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | yukarıda belirtilen kitap bölümleri |
Ders Kaynakları | İ.K.Y. kitapları ve İnternet kaynakları, Uğur, Adem, İ.K.Y. Sakarya kitabevi, 2003 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | ||||||
10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Değişim mantığını kavramış olur | ||||||||||
2 | Sorunlara yaklaşımda bilimsel veriler ışığında alışkanlık kazanır | ||||||||||
3 | İşe alma ve eğitme karalarını analiz eder | ||||||||||
4 | Performans değerleme yöntemlerini analiz eder | ||||||||||
5 | Ücretlendirme yöntemleri üzerinde yoğunlaşır | ||||||||||
6 | Kariyer yönetimi ve sürecini açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 15 |
Toplam | 15 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |