Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teorik ve Uygulamalı İnsan Kaynakları Yönetimi | IKY 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERT ÖNER, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Mert ÖNER |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | İ.K.Y. konusunda teorik bilgiler ışığında uygulamaya dönük çözümler üretmek |
Dersin İçeriği | İ.K.Y. tanımı, anlamı, gelişimi ve fonksiyonları, uygulamadan çeşitli örnekler |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İ.K.Y. konusu teorik olarak bilinir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Uygulamdan örnekler üzerinde durulduğu için sorunları çözme alışkanlığı gelişir | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | İnsan Kaynakları Yönetimi alanındaki teorik gelişmeler incelenir | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, | |
4 | İ.K. Yöneticisinin özellikleri üzerinde durulur | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | İ.K. Yöneticilerinini uygulamada karşılaştıkları sorunlar analiz eder | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
6 | Karar verme, motivasyon ve iletişim konularında örnek uygulamaları analiz eder | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İ.k.Y.nin doğuşu ve çeşitli yaklaşımlar | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
2 | i.k.Y. fonksiyonları | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
3 | Örgüt kültürü oluşturmak | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
4 | Yönetimde pygmalion | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
5 | Yetkilendirme | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
6 | Farklılıklara önem kazandırmak | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
7 | Alternatif işyeri | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
8 | Vize | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
9 | Başarısızlığa koşullandırma sendromu | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
10 | İkna sanatı | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
11 | Doğru lideri seçmek | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
12 | Kendini yönetmek | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
13 | Amirleri Yönetmek | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
14 | Çalışanları motive etmek | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri |
Ders Kaynakları | Uğur, Adem, İ.K.Y., Ders kitabı, Sakarya kitabevi, 2006, Mess Yayınları (Harvard Business Review), Okakın, Neslihan, Çalışma yaşamında İ.K.Y., Beta yayınları, 2008, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | X | |||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | X | |||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X | |||||
10 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İ.K.Y. konusu teorik olarak bilinir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2 | Uygulamdan örnekler üzerinde durulduğu için sorunları çözme alışkanlığı gelişir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
3 | İnsan Kaynakları Yönetimi alanındaki teorik gelişmeler incelenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
4 | İ.K. Yöneticisinin özellikleri üzerinde durulur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
5 | İ.K. Yöneticilerinini uygulamada karşılaştıkları sorunlar analiz eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
6 | Karar verme, motivasyon ve iletişim konularında örnek uygulamaları analiz eder | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |