Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medyalararasılık II ADE 502 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ALPER KELEŞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Atilla KURNAZ

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Genişletilmiş bir medya okuryazarlığını kazandırmaya yönelik  iki ayrı dersin ikincisi olan bu derste medya tarihi tanıtılmaktadır. Film analizi, medya okur-yazarlığının bir öğesidir. Derste bu alanlara ilişkin temel bilgilerin verilmesinin ardından yetilerin edinilmesi için örnek filmler üzerinde incelemeler yapılmaktadır.

Dersin İçeriği

Mağara duvar resimlerinden internete kadar tüm medyaları kapsayan medya tarihinin yanı sıra medya okur-yazarlığının önemli bir öğesi olan film analizinin nasıl yapılacağı ele alınacaktır. Ardından öğrenciler örnek filmlerin analizlerini yaparak sonuçları sunacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Öğrenciler medya okuryazarlığı konusunu ve ayrıntılarını anlayabilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar,
2 Medya bilimi ve kavramı ile ilgili olarak gerekli donanıma sahip olup, edebiyat metni ile film medyası arasındaki yapısal farklılıkları ayırt edebilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma,
3 Edebiyat kavramlarını farklı bir medya üzerinde tespit edip edebiyat kuramları hakkında daha somut bilgiler verebilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma,
4 Film medyasının ve diğer medyaların edebiyat ile bağlantısını çözümleyebilirler. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Medya kavramı ve edebiyatın konumu
2 Edebiyat ve diğer medyalar
3 Edebiyat ve diğer medyalar
4 Edebiyat ve Sinema
5 Edebiyat ve Sinema
6 Edebiyat ve Sinema
7 Uyarlama Filmler ve edebiyat
8 Uyarlama Filmler ve edebiyat
9 Uyarlama Filmler ve edebiyat
10 Uyarlama Filmler ve sinemadaki rolü
11 Uyarlama Filmler ve sinemadaki rolü
12 Uyarlama Filmler ve sinemadaki rolü
13 Seçilmiş uyarlama filmlerin medyalararasılık bağlamında incelenmesi
14 Seçilmiş uyarlama filmlerin medyalararasılık bağlamında incelenmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Ders ile ilgil makaleler

Ders Kaynakları

 

Metzler Lexikon Medientheorie - Medienwissenschaft. Stuttgart: Metzler, 2002. Werner Faulstich: Grundwissen Medien. Münih: Fink, 1994. Andreas Böhn/Andreas Seidler: Mediengeschichte. Eine Einführung. Tübingen: Gunter Narr, 2008. KAYAOĞLU, Ersel (2009), Edebiyat Biliminde Yeni Bir Yaklaşım: Medyalararsılık, Selenge Yayınları, İstanbul. KAYAOĞLU, Ersel (2016), Edebiyat ve Film, Edebiyat Bilimi Yaklaşımıyla Film Çözümlemesine Giriş, Hiperlink Yayınları, İstanbul
 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kullanır; aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde ve disiplinler arasılıkta geliştirir ve deinleştirir. X
2 Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. X
3 Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlar. X
4 Alana özgü çalışmaları eleştirel değerlendirir ve sentez yapar. X
5 Alanla ilgili yeniliklere ve yeni fikirlere açıktır ve yeni fikirler üretir. X
6 Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte eder. X
7 İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. X
8 Alanı ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır) X
9 Uzmanlık alanları ile ilgili bilgilerini kullanarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurar. X
10 Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Öğrenciler medya okuryazarlığı konusunu ve ayrıntılarını anlayabilirler.
2 Medya bilimi ve kavramı ile ilgili olarak gerekli donanıma sahip olup, edebiyat metni ile film medyası arasındaki yapısal farklılıkları ayırt edebilirler.
3 Edebiyat kavramlarını farklı bir medya üzerinde tespit edip edebiyat kuramları hakkında daha somut bilgiler verebilirler.
4 Film medyasının ve diğer medyaların edebiyat ile bağlantısını çözümleyebilirler.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 20
1. Sözlü Sınav 50
Toplam 70
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Uygulama) 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
Dersin AKTS Kredisi 6