Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Edebiyat ve Kültür | ADE 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NURHAN ULUÇ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzde kültürbilime yaklaşan edebiyatı incelemek ve küreselleşmenin etkisinde yabancı kültürleri tanımak ve tanıtmak, ortak normlar, adet - gelenekler, kültürel tanıtımları içeren insanbilimlerini edebiyat ve ürünleri vasıtasıyla tanımak, değerlendirmek. |
Dersin İçeriği | Edebiyat ve kültür derslerinde, edebiyat, felsefe, sosyoloji ve din bağlantısı üzerinde durulur, antropoloji, yabancı araştırmaları, düşünce akımları, cinsiyet araştırmaları, edebiyat ve medeniyet bağlantıları üzerinde disiplinler arası araştırma, inceleme, uygulama, yorum çalışmaları ile kültürel araştırmalar gerçekleştirilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kültür kavramını kendi cümleleri ile ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
2 | Dil, tarih, sosyoloji, kültür ile edebiyatın bağlantısını ve işlevlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
3 | Edebiyat eserlerinin toplumla ilişkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
4 | Edebiyat akımları içerisinde kültüre yönelik bilimsel görüşleri tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Anlatım, | |
5 | Kültürün yazar ve edebi eser üzerindeki etkilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
6 | Edebi türlerin dokusu üzerinde çalışmalar yürütür. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
7 | Epik, lirik, ve tiyatro eserleri alanında örnekleri inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
8 | Kültürel verilerin bulunduğu eserleri analiz eder, tartışır ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Edebiyat ve Kültür Araştırmaları | |
2 | Romantizm Döneminde Kültürbilim Çalışmaları | |
3 | Herder - Schiller - Schlegel | |
4 | Modern Alman Edebiyatında Kültür | |
5 | Heinrich Böll | |
6 | Edebiyat Biliminde Yeni Eleştiricilikten Sonrası | |
7 | Kültürel Maddecilik | |
8 | Doku Niteliği ile Kültür | |
9 | ARASINAV | |
10 | Metinlerarasılığın Kültürel Boyutu | |
11 | Kültürbilimleri İçinde Edebiyat Araştırmaları | |
12 | Edebiyat Dünyası ve Kültür | |
13 | Kültür Ekolojisi ve Edebiyat | |
14 | Edebiyat ve Medeniyet |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] AYTAÇ, Gürsel (2005); Edebiyat ve Kültür, Hece Yayınları, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kullanır; aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde ve disiplinler arasılıkta geliştirir ve deinleştirir. | X | |||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | X | |||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlar. | X | |||||
4 | Alana özgü çalışmaları eleştirel değerlendirir ve sentez yapar. | X | |||||
5 | Alanla ilgili yeniliklere ve yeni fikirlere açıktır ve yeni fikirler üretir. | X | |||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte eder. | X | |||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | X | |||||
8 | Alanı ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili bilgilerini kullanarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurar. | X | |||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kültür kavramını kendi cümleleri ile ifade eder. | ||||||||||
2 | Dil, tarih, sosyoloji, kültür ile edebiyatın bağlantısını ve işlevlerini açıklar. | ||||||||||
3 | Edebiyat eserlerinin toplumla ilişkisini açıklar. | ||||||||||
4 | Edebiyat akımları içerisinde kültüre yönelik bilimsel görüşleri tartışır. | ||||||||||
5 | Kültürün yazar ve edebi eser üzerindeki etkilerini değerlendirir. | ||||||||||
6 | Edebi türlerin dokusu üzerinde çalışmalar yürütür. | ||||||||||
7 | Epik, lirik, ve tiyatro eserleri alanında örnekleri inceler. | ||||||||||
8 | Kültürel verilerin bulunduğu eserleri analiz eder, tartışır ve yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
1. Final | 70 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |