Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Komparatistiğe Giriş | ADE 508 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı edebiyatı açıklar. | Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Karşılaştırmalı edebiyat öncülerini ve görüşlerini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
3 | Karşılaştırmalı edebiyat yöntemlerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
4 | Belirli edebiyat eserleri üzerinde inceleme yaparak bu eserler arasındaki benzer ve farklı noktaları analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Karşılaştırmalı edebiyat eleştiri çalışmalarını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
6 | Eserler, yazarlar, dönemler ve konular arası ortak yönlerin genetik ve tipolojik karşılaştırmasını yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Edebiyat | |
2 | Tarihsel Gelişimi | |
3 | Avrupa Edebiyatında Karşılaştırmalı Edebiyatı Hazırlayan Etkenler | |
4 | Türk Edebiyatında Karşılaştırmalı Edebiyatı Hazırlayan Etkenler | |
5 | Edebi Çevirilerin Dünyadaki Etkisi | |
6 | Dünyadaki Edebi Çevirilerin Türkiye´deki Etkisi | |
7 | Modern Yaşam ve İletişim | |
8 | Karşılaştırmalı Edebiyatın Dünyadaki Öncüleri | |
9 | Karşılaştırmalı Edebiyatın Türkiye´deki Öncüleri | |
10 | Karşılaştırmalı Edebiyat Metotları | |
11 | Edebiyat Biliminde Öğrenim Metotları | |
12 | İmgebilim | |
13 | Karşılaştırmalı Edebiyat ve Çevirinin İlişkisi | |
14 | Ulusal Edebiyat - Dünya Edebiyatı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] BAYTEKİN, Binnaz (2006), Kuramsal ve Uygulamalı Karşılaştırmalı Edebiyat Bilim, Sakarya Kitapevi, Sakarya. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İlgili alanda bilimsel bilgi oluşturacak veri toplama, literatür inceleme ve analiz yapma becerisini kullanır; aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde ve disiplinler arasılıkta geliştirir ve deinleştirir. | ||||||
2 | Bilimsel araştırma sürecine ilişkin yöntem bilgi ve becerisini kullanır. | ||||||
3 | Bilimsel çalışmalarında kuramsal, yöntemsel ve uygulama bağlamında en az bir alanda katkı sağlar. | ||||||
4 | Alana özgü çalışmaları eleştirel değerlendirir ve sentez yapar. | ||||||
5 | Alanla ilgili yeniliklere ve yeni fikirlere açıktır ve yeni fikirler üretir. | ||||||
6 | Disiplinler arası çalışabilme becerisine sahip olur ve farklı alanlardaki kuram, yöntem ve uygulamaları ilgili alana adapte eder. | ||||||
7 | İlgili alandaki teknolojik gelişmeleri, bilimsel ilerlemeleri ve bilgi teknolojilerini yakından takip eder. | ||||||
8 | Alanı ile ilgili en az bir akademik yayın yapar (tercihen ulusal veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlatır) | ||||||
9 | Uzmanlık alanları ile ilgili bilgilerini kullanarak ulusal ve uluslar arası çevrelerle iletişim kurar. | ||||||
10 | Akademik hayatın gerektirdiği düzeyde davranış ve etik duyarlılığa sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı edebiyatı açıklar. | ||||||||||
2 | Karşılaştırmalı edebiyat öncülerini ve görüşlerini anlatır. | ||||||||||
3 | Karşılaştırmalı edebiyat yöntemlerini uygular. | ||||||||||
4 | Belirli edebiyat eserleri üzerinde inceleme yaparak bu eserler arasındaki benzer ve farklı noktaları analiz eder. | ||||||||||
5 | Karşılaştırmalı edebiyat eleştiri çalışmalarını tartışır. | ||||||||||
6 | Eserler, yazarlar, dönemler ve konular arası ortak yönlerin genetik ve tipolojik karşılaştırmasını yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Sözlü Sınav | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |