Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kalite Yönetimi | KAL 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEMRA BORAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. SEMRA BORAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmelerin düşük maliyetle yüksek kaliteli ürün veya hizmet üreterek rekabet edebilirliğini sağlayan kalite yönetim anlayışını tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Kalite ve genel kavramlar, Klasik kalite anlayışı ile günümüz kalite anlayışını karşılaştırma, Kalite yönetimi tanımı, Kalite yönetimi özellikleri, Kalite yönetimi uygulama adımları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kalite ve genel tanımları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Kalite yönetimi ve özelliklerini bilir | Anlatım, | |
3 | Kalite yönetimi nasıl uygulanacağını bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Kalite kültürünü nasıl oluşturacağını bilir | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalite ve genel tanımlar | Ders notu |
2 | Geleneksel kalite ve günümüz kalite anlayışı | Ders notu |
3 | Kalite guruları | Ders notu |
4 | Kalite yönetimi | Ders notu |
5 | Müşteri odaklılık | Ders notu |
6 | Toplam katılımcılık | Ders notu |
7 | Tedarikçi yönetimi | Ders notu |
8 | Liderlik | Ders notu |
9 | Süreç yönetimi | Ders notu |
10 | Eğitim | Ders notu |
11 | Verilere dayalı karar verme | Ders notu |
12 | Kalite kültürü | Ders notu |
13 | Kalite yönetimi sorumluluk ve görevler | Ders notu |
14 | Uygulama örnekleri | Ders notu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.Developing New Products with TQM, Charles D. Gevirtz, Mc Graw Hill Inc., 1994. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve kalite sağlama ve iyileştirme alanında gelişmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme ve gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kalite ve genel tanımları bilir | ||||||
2 | Kalite yönetimi ve özelliklerini bilir | ||||||
3 | Kalite yönetimi nasıl uygulanacağını bilir | ||||||
4 | Kalite kültürünü nasıl oluşturacağını bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |