Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Proje Yönetimi | KAL 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HARUN REŞİT YAZĞAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HARUN REŞİT YAZĞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmelerde devam eden projelerinin başarılı olması için gerekli olan kriterler ve teknikler belirlenmesi oldukça önemlidir. Kalite problemlerinin etkin bir takibi için de proje yönetim yazılımının öğrenilmesi oldukça faydalı olacaktır. |
Dersin İçeriği | Genel olarak proje kavramı incelendikten sonra özelikle kalite projelerinin planlaması, izlenmesi ve proje nin kritik yolunun bulunması kavramları tartışılcaktır.Kalite projelerinin değerlendirilmesinde zaman/maliyet analizi üzerinde durulacaktır. Proje yönetimi konsusunda hazırlanmış programlar tartışılacak, Microsoft Project ile projelerin planlanması, izlenmesi ve maliyet zaman analizleri incelenecektir. Bunlara ilave olarak web tabanlı çözümler üzerinde de durulacaktır. Bir örnek proje üzerinde, proje faaliyetlerinin tanımlanması, kritik yolun bulunması ve iyileştirme adımları uygulamaları gösterilecektir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proje Yönetiminin Temel Bileşenleri öğrenilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Planlanmış faaliyetlerdeki süre maliyet sapmalarında nasıl hareket edilebileceği yeteneği kazanılabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kritik faaliyetlerin planlanması ve kontrolü konusunda bilgi sahibi olunur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Aşırı işgücünün dengelenmesi konusunda bilgi sahibi olunur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Proje süresinin tahmin edilmesi konusunda bilgi sahibi olunur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Proje süresinin tahmin edilmesi konusunda bilgi sahibi olunur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
7 | Projede kaynak planlama konusunda bilgi sahibi olunur | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
8 | Projede maliyet ve nakit akışının planlanmasında deneyim kazanır | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kalite Projelerinin özellikleri, Projenin safhaları | |
2 | Proje Yönetim Kavramı, Proje Yönetimin Bileşenleri | |
3 | Proje Yönetim Teknikleri, PERT/CPM Proje Faaliyetlerinin Görsel Olarak Gösterimi | |
4 | Projenin Kritik Yolunun Bulunması Faaliyetlerin En Erken/En Geç Başlama ve Bitiş | |
5 | Zamanlarının Bulunması (Faaliyet Değerleri Kesin Olarak Bilindiği (Determinisitic) Durumlarda ) | |
6 | Projenin Kritik Yolunun Bulunması Faaliyetlerin En Erken/En Geç Başlama ve Bitiş | |
7 | Zamanlarının Bulunması (Faaliyet Değerleri Belirli Bir Olasılığa Bağlı Olarak (Probabilistic) Durumlarda ) | |
8 | Proje de Zaman-Maliyet Analizi | |
9 | Ms Project yazılımı ile Proje Planlama ve Kontrol İşlemlerine Başlama | |
10 | Proje Planının Oluşturulması | |
11 | Kaynaklar ve Görevlere Kaynakların atanması | |
12 | Proje Planının Düzenlenmesi | |
13 | Proje Bilgilerini Görmek ve Paylaşmak | |
14 | Planlama Sürecini İzlemek |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Microsoft Project Kurs Kitabı, Arkadaş Yayınları, 2010 2- Bernard W Taylor, 1999, Introduction to Management Science, Sixth Edition, Printice Hall BİLGİSAYAR YAZILIMI: Microsoft Project |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve kalite sağlama ve iyileştirme alanında gelişmelerin sürdürülebilirliğini sağlamak için yaşam boyu öğrenme ve gelişmeleri izleme ve uygulama gerekliliğini bilir ve bunun için kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Proje Yönetiminin Temel Bileşenleri öğrenilir | ||||||
2 | Planlanmış faaliyetlerdeki süre maliyet sapmalarında nasıl hareket edilebileceği yeteneği kazanılabilir | ||||||
3 | Kritik faaliyetlerin planlanması ve kontrolü konusunda bilgi sahibi olunur | ||||||
4 | Aşırı işgücünün dengelenmesi konusunda bilgi sahibi olunur | ||||||
5 | Proje süresinin tahmin edilmesi konusunda bilgi sahibi olunur | ||||||
6 | Proje süresinin tahmin edilmesi konusunda bilgi sahibi olunur | ||||||
7 | Projede kaynak planlama konusunda bilgi sahibi olunur | ||||||
8 | Projede maliyet ve nakit akışının planlanmasında deneyim kazanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
2. Ödev | 25 |
Toplam | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |