Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Hücre Biyolojisi | BIY 530 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. CANSU AKBULUT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin gerekçesi, lisansüstü öğrencilerin hücre biyolojisi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu derste, lisansüstü öğrencilere, membran yapısı , hücre yüzeyi reseptörleri ve hücrede sinyal iletimi, hücre içi madde trafiği, hücre iskeleti ve hücre hareketi, hücre döngüsü, ekstrasellüler matriks, hücre adezyonu, hücre ölümü vb. konularda bilgiler verilmektedir. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hücre membranı ve hücre yüzey reseptörleri hakkında bilgi sahibi olur. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Hücre içi zar sistemini ve vezikül trafiğini anlar. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Hücrede enerji dönüşümlerini ayrıntılı bir şekilde öğrenir. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
4 | Hücre iskeleti elemanlarını kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Hücre sinyal iletimi hakkında fikir sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Hücre siklusu ve kanserleşme aşamalarını öğrenir. | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hücrenin Genel Yapısı | |
2 | Gen İfadesinin Kontrolü | |
3 | Gen İfadesinin Kontrolü | |
4 | Hücresel Enerjetik | |
5 | Hücrede Veziküler Trafik | |
6 | Hücrede Sinyal İletimi ve Kısa Süreli Hücresel Yanıtlar | |
7 | Hücrede Sinyal İletimi, Gen İfadesini Kontrol Eden Sinyal Yolakları | |
8 | Hücre Organizasyonu ve Hareketi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Hücrenin Dokuya Dönüşmesi | |
11 | Ökaryotik Hücre Döngüsünün Düzenlenmesi | |
12 | Hücrenin Oluşumu, Soyunun Devamı ve Ölümü | |
13 | Kanser | |
14 | İmmün Sistem Hücreleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hücre membranı ve hücre yüzey reseptörleri hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 |
2 | Hücre içi zar sistemini ve vezikül trafiğini anlar. | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 |
3 | Hücrede enerji dönüşümlerini ayrıntılı bir şekilde öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 |
4 | Hücre iskeleti elemanlarını kavrar. | ||||||
5 | Hücre sinyal iletimi hakkında fikir sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 |
6 | Hücre siklusu ve kanserleşme aşamalarını öğrenir. | 5 | 5 | 5 | 0 | 0 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 36 | 36 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |