Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Bitki Taksonomisi Praktikumu BIY 531 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU
Dersi Verenler Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bitki Sistematiği Alanında Temel Bilgileri Kazandırmak.

Dersin İçeriği

Gymnspermae, Pinaceae,Cupressacaea, Taxaceae,Angiospermae, Ranunculacaea, Brassicaceae,Papavearaceaea, Caryphyllaceae, Malvaceae, Fabaceae,Rosaceae, Apiaceae,Astearceae, Boraginaceae,Scrophulariaceae,Lamiaceae,Cyperaceae,Poaceae,Liliaceae, Amaryllidaceae,Iridaceae, Orchidaceae,Sparganiaceae, Thypaceae

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bitkilerin teşhis edilmesinde kullanılan yöntemleri öğrenir Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Gözlem, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Anlatım,
2 Bitkileri teşhis etmeye başlar ve teşhisteki kolaylıkları görür ve kavrar Anlatım, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma,
3 Türkiyedeki bitki çeşitllilğini görür ve Türkiyenin zenginliğini kavrar Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gösterip Yaptırma,
4 Dünyadaki bitki çeşitliliğini görür ve kavrar Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Gymnspermae, Pinaceae
2 Cupressacaea, Taxaceae
3 Angiospermae, Ranunculacaea, Brassicaceae
4 Papavearaceaea, Caryphyllaceae, Malvaceae, Fabaceae
5 Rosaceae, Apiaceae
6 Astearceae
7 Boraginaceae
8 Scrophulariaceae
9 Lamiaceae
10 Cyperaceae
11 Poaceae
12 Liliaceae, Amaryllidaceae
13 Iridaceae, Orchidaceae
14 Sparganiaceae, Thypaceae
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1) Davis PH. ‘Flora of Turkey and East Aegean Island’1-11 cilt, 1965-1888. 2)Barthlott, W., Neinhuis, C., Cutler, D., Ditsch, F., Meusel, I., Theisen, I. & Wilhelmi, H. (1998) Classification and terminology of plant

epicuticular waxes. Botanical Journal of the Linnean Society 126 (3): 237–260.

3) Frederic S. “Türkiye Çiçekleri ” 2004, İstanbul.

4) Ekim T. Ve arkd. ‘ Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı’, Türkiye Tabiatı Koruma Derneği, 2000.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. X
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. X
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
6 Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Bitkilerin teşhis edilmesinde kullanılan yöntemleri öğrenir 5 4 5 4 3 4
2 Bitkileri teşhis etmeye başlar ve teşhisteki kolaylıkları görür ve kavrar 5 4 5 3 4 4
3 Türkiyedeki bitki çeşitllilğini görür ve Türkiyenin zenginliğini kavrar 5 4 4 3 3 5
4 Dünyadaki bitki çeşitliliğini görür ve kavrar 5 4 3 4 3 4
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)