Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çim Alanların Tesisi ve Bakımının Teknik Esasları BIY 527 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA YILMAZ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Çim alanlarda kullanılacak bitkilerin; ekolojik ve kullanım amaçlarına göre belirlenmesi, çim alan tesisi ve bakımında uygulanan kültürel yöntemlerin bilinmesi ve çim alanlar konusunda temel bilgi kazandırmak
Dersin İçeriği Çim alanların tesisi, kullanılacak bitkilerin bireysel ve vejetasyon kalite ölçütlerinin belirlenmesi, ekim-dikim ve bakım işlemlerinin yapılması
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dersin tamamında Grupla Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çim bitkilerinin tanımı ve kullanım alanları
2 Çim bitkilerinin yapısal özellikleri (Vejetatif organlar)
3 Çim bitkilerinin yapısal özellikleri (Generatif organlar)
4 Bireysel kalite ölçütleri (renk, büyüme formu, kök gelişmesi vd.)
5 Vejetasyon kalite ölçütleri (Üniformite, doku, düzlük, sıklık vd.)
6 Çevresel etmenler (Işık, sıcaklık, su, rüzgar, hava, toprak)
7 Çim alanlarda toprak hazırlığı
8 Serin iklim çim alan bitkileri
9 Sınav
10 Sıcak iklim çim alan bitkileri
11 Çim alan bitkilerinin ekim-dikim işlemleri
12 Alana uygun bitkilerin seçimi ve karışımların hazırlanması
13 Çim alanlarda bakım işlemleri (Sulama, gübreleme, biçme vd.)
14 Çim alanlarda yönetim sorunları, genel değerlendirme ve sonuçlar
Kaynaklar
Ders Notu Çim Alanları Ders Notu
Ders Kaynakları Açıkgöz, E., 1994. Çim Alanlar Yapım ve Bakım Tekniği.
Çevre Ltd. Şti Yayınları 4, 1. Baskı, Ocak 1994, Ön-Mat A.Ş., Bursa.
Avcıoğlu, R., 1997. Çim Tekniği, Yeşil Alanların Ekimi, Dikimi ve Bakımı.
Ege Üniversitesi Matbaası, Bornova-İzmir.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Dersin tamamında
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Sözlü Sınav 10
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Sözlü Sınav 1 5 5
Performans Görevi (Arazi Çalışması) 1 25 25
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6