Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İleri Histoloji BIY 516 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

yok

Önerilen Seçmeli Dersler

yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NAZAN DENİZ YÖN ERTUĞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Sistemlerin histolojik özelliklerinin anlaşılması ve öğrenilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Sinir sistemi, dolaşım sistemi, üreme sistemi ve organları, üriner sistem, sindirim sistemi ve sindirim kanalları ilişkili organlar, solunum sistemi, endokrin sistem histolojisi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sinir sistemi (Beyin, Beyincik, Beyin Kökü, Omurilik, PSS) Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Sinir sistemi (Gangliyonlar, Perifer Sinirler) Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Üriner sistem (Böbrekler) Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
4 Üriner sistem ( İdrarı ileten yollar) Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
5 Dişi Üreme sistemi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
6 Erkek Üreme sistemi Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
7 Dolaşım sistemi (Kalp) Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
8 Dolaşım sistemi ( Kan Damarları, Lenf Damarları) Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
9 Ara Sınav Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
10 Sindirim sistemi (Ağız boşluğu, Yutak, Yemek Borusu, Basit Mide) Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
11 Sindirim sistemi (Pancreas, Karaciğer, Safra kesesi) Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
12 Solunum sistemi (Burun boşluğu, Nazofarinks, Gırtlak) Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
13 Solunum sistemi (Hava borusu, Akciğerler) Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
14 Endokrin sistemi(Hipofiz, Epifiz) Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
15 Endokrin sistemi (Tiroid, Paratroid, Adren, Paragangliyonlar) Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sinir sistemi (Beyin, Beyincik, Beyin Kökü, Omurilik, PSS)
2 Sinir sistemi (Gangliyonlar, Perifer Sinirler)
3 Üriner sistem (Böbrekler)
4 Üriner sistem ( İdrarı ileten yollar)
5 Dişi Üreme sistemi
6 Erkek Üreme sistemi
7 Dolaşım sistemi (Kalp)
8 Dolaşım sistemi ( Kan Damarları, Lenf Damarları)
9 Sindirim sistemi (Ağız boşluğu, Yutak, Yemek Borusu, Basit Mide)
10 Sindirim sistemi (Pancreas, Karaciğer, Safra kesesi)
11 Solunum sistemi (Burun boşluğu, Nazofarinks, Gırtlak)
12 Solunum sistemi (Hava borusu, Akciğerler)
13 Endokrin sistemi(Hipofiz, Epifiz)
14 Endokrin sistemi (Tiroid, Paratroid, Adren, Paragangliyonlar)
Kaynaklar
Ders Notu

Aytekin, Y., Solakoğlu, S. Temel Histoloji. Nobel Tıp Kitabevi. 2007

Ders Kaynakları

1)Kayalı, H. Özel Histoloji. İ.Ü. Yayınları. 1992
2)Murathanoğlu, O. Histoloji. İ.Ü. Fen Fakültesi Basımevi. 1996
3)Aytekin, Y., Solakoğlu, S. Temel Histoloji. Nobel Tıp Kitabevi. 2007

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır.
2 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
3 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır.
4 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
5 Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır.
6 Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
1 Sinir sistemi (Beyin, Beyincik, Beyin Kökü, Omurilik, PSS)
2 Sinir sistemi (Gangliyonlar, Perifer Sinirler)
3 Üriner sistem (Böbrekler)
4 Üriner sistem ( İdrarı ileten yollar)
5 Dişi Üreme sistemi
6 Erkek Üreme sistemi
7 Dolaşım sistemi (Kalp)
8 Dolaşım sistemi ( Kan Damarları, Lenf Damarları)
9 Ara Sınav
10 Sindirim sistemi (Ağız boşluğu, Yutak, Yemek Borusu, Basit Mide)
11 Sindirim sistemi (Pancreas, Karaciğer, Safra kesesi)
12 Solunum sistemi (Burun boşluğu, Nazofarinks, Gırtlak)
13 Solunum sistemi (Hava borusu, Akciğerler)
14 Endokrin sistemi(Hipofiz, Epifiz)
15 Endokrin sistemi (Tiroid, Paratroid, Adren, Paragangliyonlar)
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Final 1 15 15
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 15 15
Toplam İş Yükü 158
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,32
Dersin AKTS Kredisi 6