Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Toprak Ekolojisi | BIY 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞULE BARAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Örgencilerin toprağın yapısı ve içeriği, toprakta yaşayan organizmalar ve onların aktiviteleri, topraktaki besin ve element döngüleri, ayrışma, toprağın canlı ve cansız içeriklerinin birbiri ile etkileşimi hakkında bilgi sahibi olmaları. |
Dersin İçeriği | Toprağın yapısı ve içeriği, toprakta yaşayan organizmalar ve onların aktiviteleri, topraktaki besin ve element döngüleri, ayrışma, toprağın canlı ve cansız içeriklerinin birbiri ile etkileşimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | toprağın yapısı ve içeriğini bilir | Anlatım, | |
2 | toprakta yaşayan organizmalar ve onların aktivitelerini bilir | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
3 | topraktaki besin döngüsünü bilir | Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
4 | topraktaki element döngülerini bilir | Anlatım, | |
5 | ayrışmayı bilir | Anlatım, | |
6 | oprağın canlı ve cansız içeriklerinin birbiri ile etkileşimini bilir | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | yopragın yapısı ve içeriği | |
2 | toprakta yaşayan organizmalar | |
3 | organizmaların topraktaki aktiviteleri | |
4 | toprakt besin döngüsü | |
5 | topraktaki element (N) döngüleri | |
6 | topraktaki element (S) döngüleri | |
7 | topraktaki element (C) döngüleri | |
8 | topraktaki element (F) döngüleri | |
9 | ARA SINAV | |
10 | ayrışma | |
11 | toprağın canlı içeriklerinin birbiri ile etkileşimi | |
12 | toprağın cansız içeriklerinin birbiri ile etkileşimi | |
13 | toprağın canlı ve cansız içeriklerinin birbiri ile etkileşimi | |
14 | genel tekrar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Soil ecology Kenn Kıllham, Cxambridge pres, 1994. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | toprağın yapısı ve içeriğini bilir | ||||||
2 | toprakta yaşayan organizmalar ve onların aktivitelerini bilir | ||||||
3 | topraktaki besin döngüsünü bilir | ||||||
4 | topraktaki element döngülerini bilir | ||||||
5 | ayrışmayı bilir | ||||||
6 | oprağın canlı ve cansız içeriklerinin birbiri ile etkileşimini bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |