Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitki Büyüme Düzenleyicileri | BIY 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bitki büyüme ve gelişmesini etkileyen bitkisel hormonlar, bunların sentezi, taşınması, fizyolojik, biyokimyasal ve moleküler etki şekilleri konusunda gerekli bilgilerin verilmesi. |
Dersin İçeriği | Bitki fizyolojisinde hormon tanımı ve genel özellikleri, oksinler, giberellinler, sitokininler, absisik asit, etilen, poliaminler, salisilik asit, jasmonik asit, brassinosteroidler; bu hormonların etkili oldukları büyüme ve gelişme olayları, bitkisel hormonların ziraatte kullanım alanları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bitki fizyolojisinde hormon tanımı ve genel özellikleri | Anlatım, | |
2 | Oksinler | Anlatım, | |
3 | Giberellinler | Anlatım, | |
4 | Sitokininler | Anlatım, | |
5 | Absisik asit | Anlatım, | |
6 | Etilen | Anlatım, | |
7 | Poliaminler | Anlatım, | |
8 | Salisilik asit | Anlatım, | |
9 | Sınav | Anlatım, | |
10 | Jasmonik asit | Anlatım, | |
11 | Brassinosteroidler | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
12 | Bitkilerde hormonların etkilediği olaylar | Anlatım, | |
13 | Bitkilerde hormonların etkilediği olaylar | Anlatım, | |
14 | Hormonların moleküler çalışmalardaki önemi | Anlatım, | |
15 | Hormonların ziraatte kullanımı | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bitki fizyolojisinde hormon tanımı ve genel özellikleri | |
2 | Oksinler | |
3 | Giberellinler | |
4 | Sitokininler | |
5 | Absisik asit | |
6 | Etilen | |
7 | Poliaminler | |
8 | Salisilik asit | |
9 | Sınav | |
10 | Jasmonik asit | |
11 | Brassinosteroidler | |
12 | Bitkilerde hormonların etkilediği olaylar | |
13 | Hormonların moleküler çalışmalardaki önemi | |
14 | Hormonların ziraatte kullanımı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Buchanan B. B., Gruissem W., Jones R. L., Biochemistry and Molecular Biology of Plants. (2000), ASPB Press. 2) Davies P. J. Plant Hormones: Biosynthesis, signal transduction and action. (2004), Kluwer Academic publishers 3) Ahmad H. S. Salicylic acid: a Plant hormone. (2007), Springer Verlag, Heidelberg. 4) Srivastava L. M. Plant Growth and Development. Hormones and Environment. (2002), Academic Press, San Diego, California. |
Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
---|---|---|---|
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB | ||
0 | 0 MB |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bitki fizyolojisinde hormon tanımı ve genel özellikleri | ||||||
2 | Oksinler | ||||||
3 | Giberellinler | ||||||
4 | Sitokininler | ||||||
5 | Absisik asit | ||||||
6 | Etilen | ||||||
7 | Poliaminler | ||||||
8 | Salisilik asit | ||||||
9 | Sınav | ||||||
10 | Jasmonik asit | ||||||
11 | Brassinosteroidler | ||||||
12 | Bitkilerde hormonların etkilediği olaylar | ||||||
13 | Bitkilerde hormonların etkilediği olaylar | ||||||
14 | Hormonların moleküler çalışmalardaki önemi | ||||||
15 | Hormonların ziraatte kullanımı |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |