Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiyenin Floristik Yapısı | BIY 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SAĞIROĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ülkemizin zengin floristik yapısının tanıtılması. |
Dersin İçeriği | Tarihçe, ekolojik özellikler, floristik özellikler, bitki grupları, algler, mantarlar, likenler, yosunlar, eğreltiler, tohumlu bitkiler, gymnospermler, angiospermler, familyalar, cinsler, bitkiler açısından yurdumuzdaki problemler ve öneriler, önlemler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tarihçeyi öğrenir. | Anlatım, | |
2 | Türkiye´nin ekolojik özelliklerini öğrenir. | Anlatım, | |
3 | Türkiye´nin floristik özelliklerini öğrenir. | Anlatım, | |
4 | Algler, Mantarlar, Likenler, Yosunlar, Eğreltileri öğrenir. | Anlatım, | |
5 | Tohumlu bitkileri öğrenir. | Anlatım, | |
6 | Bitkiler açısından yurdumuzdaki problemler ve önerileri bilir. | Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihçe | |
2 | Ekolojik özellikler | |
3 | Ülkemizin iklimsel çeşitlilikleri | |
4 | Ülkemizin topoğrafik çeşitlilikleri | |
5 | Jeolojik ve jeomorfolojik çeşitlilikleri | |
6 | Deniz, göl ve akarsu gibi sucul ortam çeşitlilikleri | |
7 | Yükseklik farklılıkları ve etkileri | |
8 | Anadolu diagonali ve özelliği | |
9 | Algler, Mantarlar, Likenler, Yosunlar, Eğreltiler | |
10 | Tohumlu bitkiler | |
11 | Gymnospermler | |
12 | Angiospermler | |
13 | Bitkiler açısından yurdumuzdaki problemler ve öneriler | |
14 | Önlemler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1) Davis PH. Türkiye ve Doğu Ege Adaları Florası 1-11 2) Frederic S. Türkiye Çiçekleri 2004, İstanbul. 3) Ekim T. ve ark. Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı, Türkiye Tabiatı Koruma Derneği, 2000. |
Ders Kaynakları | 1) Davis PH. Türkiye ve Doğu Ege Adaları Florası 1-11 2) Frederic S. Türkiye Çiçekleri 2004, İstanbul. 3) Ekim T. ve ark. Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı, Türkiye Tabiatı Koruma Derneği, 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Biyoloji alandaki uygun teknikleri laboratuvar ve/veya arazi çalışmalarında uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tarihçeyi öğrenir. | ||||||
2 | Türkiye´nin ekolojik özelliklerini öğrenir. | ||||||
3 | Türkiye´nin floristik özelliklerini öğrenir. | ||||||
4 | Algler, Mantarlar, Likenler, Yosunlar, Eğreltileri öğrenir. | ||||||
5 | Tohumlu bitkileri öğrenir. | ||||||
6 | Bitkiler açısından yurdumuzdaki problemler ve önerileri bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Proje / Tasarım | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |