Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Uluslararası Para Ekonomisi | IKT 640 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT SEKMEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı |
Bu ders aşağıdaki sorulara cevap bulmayı amaçlamaktadır: |
Dersin İçeriği | Bu ders döviz kuru belirlenemsi ve döviz kuru rejimlerini kapsamaktadır. Finansal küreselleşme ve iktisadi krizler de bu derste işlenmektedir. Tüm öğrenciler gerçek verileri kullanarak Eviews programıyla uygulama yapma fırsatını bulacaklardır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Para ile ilgili temel kavramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Uluslarararası finanstaki temel kavramları bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Açık ekonomiyi değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Öğrendiklerini Eviewste uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, | |
5 | Döviz kuru rejimlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
6 | İktisadi krizler hakkında açıklama yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
7 | Gerçek verilerle Eviews kullanarak analiz yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
8 | Paranın ekonomideki yerini tayin eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, | |
9 | Eviews kullanarak açık ekonomide basit makroekonomik modeller yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
10 | Dünya Bankası, IMF ve EU gibi bell başlıca uluslararası kurumları tanımlar. |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Para Ekonomisinde Temel Kavram ve Konuları Gözden Geçirme | Sekmen (Ün. 1-3) |
2 | Uluslaraarası Finanstaki Bazı Temel Kavramları Gözden Geçirme | H-M (ün. 1-4) |
3 | Açık Ekonomiye Giriş | G-L(2006), Sekmen (ün. 4-7) |
4 | Açıkekonomi Makroekonomi | Hall-M(2000), Sekmen (ün. 8-12) |
5 | EViews´e Giriş: Eviews´te Verilerle Çalışma | Sekmen, Ders Notları |
6 | Uzun Dönemde Para, Faiz Oranları ve Döviz Kurları | KO (ün. 15) |
7 | Sabit Döviz Kurları ve Döviz Kuru Piyasasına Müdahale | KO (ün. 18) |
8 | Uluslararası Para Sistemleri: Tarihsel Bakış | KO (ün. 19), KS (ün. 8) |
9 | Eviews´te Verilerle Çalışma | Sekmen, Ders Notları |
10 | Döviz Kuru Rejimleri: Ölçüm, Tercih ve Sonuçlar | KS (ün. 1-7) |
11 | Finansal Globalizasyon: Fırsatlar ve Krizler | KO (ün. 21) |
12 | Eviewste Verilerle Çalışma | Sekmen, Ders Notları |
13 | Gelişmekte olan Ülkeler: Büyüme, Krizler ve Reform | KO (ün. 22), Gürak (1-8) |
14 | Gelişmekte olan ülkeler ve IMF / gelişmekte olan ülkelerde libralizasyon | Sekmen, Ders Notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
1. Sekmen (2017), Para Teorisi Kavram, Kuram ve Modeller, Seçkin Yayıncılık. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir bakış açısından hareketle, iktisadi konularda analitik yönden tutarlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisine sahip olan, başkalarınca oluşturulan fikirleri de tutarlı bir şekilde eleştirebilme. | X | |||||
2 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel mikro iktisat teorisi (üretim ve tüketim teorileri, mal ve faktör piyasaları, genel denge ve refah teorileri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
3 | Sayısal ve grafiksel metotlarla Genel makro iktisat teorisi (Klasik, Neoklasik, Keynesçi, NeoKeynesçi ve Parasalcı modeller) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
4 | Sayısal ve grafiksel metotlarla (Uluslararası) ticaret teorisine (mal, faktör ve sermaye hareketliliği modelleri) hakkında tam bilgili olma. | X | |||||
5 | Ekonometri teorilerine (kesit, zaman serisi ve hem kesit hem de zaman serisi şeklindeki verilerin analizine ilişkin teorilere) hakimdir ve iktisadi problemlere çözüm üretmede kullanabilme. | X | |||||
6 | İktisadi bakış açısına ihtiyaç duyulan alanlarda disiplinler arası akademik çalışmalara hazır olma. | X | |||||
7 | Kamu ekonomisi, Endüstriyel Organizasyon (Endüstri Ekonomisi), Çevre ve Doğal Kaynaklar Ekonomisi, Çalışma Ekonomisi, Bilgi ve Mülkiyet Ekonomileri, Uluslararası Ticaret ve Finans Ekonomisi, Para ve Bankacılık Ekonomisi, Ekonomik Büyüme ve Kalkınma, gibi kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından üçünde uzmanlaşma. | X | |||||
8 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
9 | Hem temel bilgisayar kullanımında (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az iki bilgisayar programının (SAS, SPSS, Eviews, Access, Minitab ve benzeri) kullanımını tam olarak yapabilme. | X | |||||
10 | İktisadın sosyal bir disiplin olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Para ile ilgili temel kavramları bilir. | ||||||||||
2 | Uluslarararası finanstaki temel kavramları bilir | ||||||||||
3 | Açık ekonomiyi değerlendirir | ||||||||||
4 | Öğrendiklerini Eviewste uygular | ||||||||||
5 | Döviz kuru rejimlerini tanımlar | ||||||||||
6 | İktisadi krizler hakkında açıklama yapar | ||||||||||
7 | Gerçek verilerle Eviews kullanarak analiz yapar | ||||||||||
8 | Paranın ekonomideki yerini tayin eder | ||||||||||
9 | Eviews kullanarak açık ekonomide basit makroekonomik modeller yapar. | ||||||||||
10 | Dünya Bankası, IMF ve EU gibi bell başlıca uluslararası kurumları tanımlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 40 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |