Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ruh Sağlığı ve Dindarlık | FDE 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE ŞENTEPE LOKMANOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere ruh sağlığı ve dindarlık/maneviyat arasındaki ilişki ve etkileşimleri ayrıntılı bir şekilde sunmaktır. |
Dersin İçeriği | Din, Dindarlık ve maneviyat kavramları, ruh sağlığı kavramı, depresyon ve dindarlık, anksiyete ve dindarlık, somatizasyon, hostilite ve dindarlık, psikolojik iyi oluş, anlam arayışı ve dindarlık, benlik saygısı, hayat tatmini, mutluluk, beden sağlığı, gelişim dönemleri, dindarlık ve ruh sağlığı |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ruh ve beden sağlığı kavramını, konusu, kapsamı ve sınırlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Ruh sağlığının temel kaynaklarını ve tarihçesini bilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Din, dindarlık ve maneviyatın psikolojik tanımlarını kavrar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Ruh sağlığı, dindarlık ve maneviyat ilişkisini inceler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Depresyon, kaygı, somatizasyon, hostilite, benlik saygısı, anlam arayışı ve dindarlık arasındaki ilişkileri öğrenir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Ruh sağlığı ve dindarlık ilişkisi ile ilgili problemleri inceler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Din, dindarlık ve maneviyatın psikolojik tanımları | |
2 | Dindarlık Modelleri | |
3 | Ruh sağlığı Kavramı | |
4 | Depresyon ve dindarlık | |
5 | Anksiyete ve dindarlık | |
6 | Somatizasyon, ve dindarlık | |
7 | Hostilite ve dindarlık | |
8 | Ara sınav | |
9 | Psikolojik İyi oluş ve Öznel iyi oluş | |
10 | Anlam arayışı ve dindarlık | |
11 | Benlik saygısı ve dindarlık | |
12 | Hayat tatmini, mutluluk ve dindarlık | |
13 | Beden sağlığı ve dindarlık | |
14 | Gelişim dönemleri, dindarlık ve ruh sağlığı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ayten, A. (2014). Erdeme Dönüş: Psikoloji ve Mutluluk Yolu. İstanbul: İz Yayıncılık. Cirhinlioğlu, Z., Ok, Ü., ve Cirhinlioğlu, F. G. (2013). Dindarlık, Ruh Sağlığı ve Modernite. Ankara: Nobel yayınları. Sayar, K. (2012). Kültür ve Ruh Sağlığı: Küreselleşme Koşullarında Kültürel Psikiyatri. 2. Basım. İstanbul: Metis Yayınları. Ayten, A. (2012). Tanrı’ya Sığınmak: Dini Başaçıkma Üzerine Psiko-Sosyal Bir Araştırma. İstanbul: İz Yayıncılık. Yapıcı, A. (2007). Ruh Sağlığı ve Din: Psiko-Sosyal Uyum ve Dindarlık. Adana: Karahan Kitabevi. Geçtan, E. (2006). Psikodinamik Psikiyatri ve Normaldışı Davranışlar. 18. Basım. İstanbul: Metis Yayınları. Kula, N. (2005). Bedensel Engellilik ve Dini Başaçıkma. İstanbul: DEM Yay. Allport, G. W. (2004). Birey ve Dini. Çev. Bilal Sambur. Ankara: Elis Yayınları. Cüceloğlu, D. (1999). İnsan ve Davranışı. 9. Basım. İstanbul: Remzi Kitabevi. Freud, S. (1995). Uygarlık, Din ve Toplum. Çev. Selçuk Budak. Ankara: Öteki yayınevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Ruh ve beden sağlığı kavramını, konusu, kapsamı ve sınırlarını bilir. | |||||||||
2 | Ruh sağlığının temel kaynaklarını ve tarihçesini bilir. | |||||||||
3 | Din, dindarlık ve maneviyatın psikolojik tanımlarını kavrar. | |||||||||
4 | Ruh sağlığı, dindarlık ve maneviyat ilişkisini inceler. | |||||||||
5 | Depresyon, kaygı, somatizasyon, hostilite, benlik saygısı, anlam arayışı ve dindarlık arasındaki ilişkileri öğrenir. | |||||||||
6 | Ruh sağlığı ve dindarlık ilişkisi ile ilgili problemleri inceler. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Performans Görevi (Seminer) | 2 | 10 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |