Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Toplumlar ve Din | FDS 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA GÜNERİGÖK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdulmuttalip Baycar |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modern toplumlarda aile ve dinin yapısal ve fonksiyonel özelliklerini incelemek. |
Dersin İçeriği | Modern toplumlarda aile ve dinin yapısal ve fonksiyonlarını sosyolojik açıdan tahlil edebilmek. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modernleşme kuramını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Geleneksel toplum yapısını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Geleneksel toplumlarda dinin yerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Modern toplum yapısını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Modern toplumlarda dinin yerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Modern toplumlarda dinin fonksiyonlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Modern toplumlardaki dini sosyolojik açıdan tahlil eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Modernleşme ve modern toplumların anlamı nedir? | |
2 | Tarihi süreç. | |
3 | Modern toplumlarda dinin rolü nedir? | |
4 | Bu alandaki metodoloji. | |
5 | Modern devlet ve din. | |
6 | Modern ve geleneksel toplumlar arasındaki farklar. | |
7 | Geleneksel toplumlarda dinin rolü nedir, örneğin Doğu toplumlarında. | |
8 | Modern toplumlarda dinin rolü nedir, örneğin Batı toplumlarında. | |
9 | Post modernizm nedir? | |
10 | Post modernizm ve din. | |
11 | Geçiş dönemindeki toplumlar ve din, örneğin Türkiyede din. | |
12 | Dini çoğulculuk nedir? | |
13 | Modern toplumlarda dini çoğulculuk. | |
14 | Modern toplumlarda Yeni Dini Hareketler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1] Moyser, G. (1991) Politics and Religion in the Modern World, London: Routledge. |
Ders Kaynakları | 1] Moyser, G. (1991) Politics and Religion in the Modern World, London: Routledge. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Modernleşme kuramını öğrenir. | |||||||||
2 | Geleneksel toplum yapısını öğrenir. | |||||||||
3 | Geleneksel toplumlarda dinin yerini öğrenir. | |||||||||
4 | Modern toplum yapısını öğrenir. | |||||||||
5 | Modern toplumlarda dinin yerini öğrenir. | |||||||||
6 | Modern toplumlarda dinin fonksiyonlarını öğrenir. | |||||||||
7 | Modern toplumlardaki dini sosyolojik açıdan tahlil eder. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |