Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocukta Dini ve Ahlaki Düşüncenin Gelişimi | FDE 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HASAN MEYDAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HASAN MEYDAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin dini ve ahlaki düşüncenin gelişim aşamaları ve özellikleri konusunda verilere dayalı bilgi sahibi olmasını hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bilişsel gelişim teorileri, Kohlberg ahlaki gelişim teorisi, çocukta dini düşüncenin gelişimi, gelişim aşamalarına göre bazı dini ve ahlaki kavramlarının öğretimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çocukta bilişsel ve ahlaki gelişim teorilerini ifade eder | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Çocukta dini ve ahlaki gelişim aşamaları ve özelliklerini açıklar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Çocuktaki ahlaki ve dini düşünce gelişimiyle ilgili verileri kullanmak | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Ahlaki gelişim teorilerini İslam ahlak anlayışında uygular | Tartışma, Anlatım, | |
5 | Çocukta Allah inancı gelişimini örneklendir | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Ahlaki gelişim teorilerini dinlerin bakış açısına göre değerlendirir | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dini düşünce gelişimine giriş | |
2 | Çocuklukta dini düşünce gelişimi | |
3 | Çocuklukta ahlaki gelişim | |
4 | Piagetee gore bilişsel gelişim aşamaları | |
5 | Çocuklukta Tanrı kavramı | |
6 | Çocuklukta ölüm kavramı | |
7 | Dini ve seküler ahlaki gelişim teorilerine genel bakış | |
8 | Ara sınav | |
9 | Kohlberge gore ahlaki gelişimin evreleri | |
10 | Goldmana gore çocukta dini düşüncenin gelişimi | |
11 | İslamda bazı ahlaki kavramların çocuğa öğretimi | |
12 | İslamda bazı ahlaki kavramların öğretimi | |
13 | Hristiyanlıkta bazı ahlaki kavramların öğretimi | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | R. Kaymakcan, & M. Uyanık,(eds) Teorik ve Pratik Yönleriyle Ahlak, İstanbul: DEM Yayınları, 2007 |
Ders Kaynakları | [2] K. E. Hyde, Religion in Childhood and Adolescence, Birmingham: Religious Education Press, 1990. [3] K. Yavuz, Çocukta Dini Duygu ve Düşüncenin Gelişimi, Ankara: DİB Yayınları, 1983 [4] M. Yıldız, Çocuklarda Tanrı Tasavvurunun Gelişimi, İzmir, İlahiyat Yayınları, 2007 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | ||||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | ||||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | ||||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | ||||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | ||||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Çocukta bilişsel ve ahlaki gelişim teorilerini ifade eder | |||||||||
2 | Çocukta dini ve ahlaki gelişim aşamaları ve özelliklerini açıklar | |||||||||
3 | Çocuktaki ahlaki ve dini düşünce gelişimiyle ilgili verileri kullanmak | |||||||||
4 | Ahlaki gelişim teorilerini İslam ahlak anlayışında uygular | |||||||||
5 | Çocukta Allah inancı gelişimini örneklendir | |||||||||
6 | Ahlaki gelişim teorilerini dinlerin bakış açısına göre değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 10 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 10 | 120 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |