Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yabancı Dilde Dinler Tarihi Metinleri FDT 507 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler

Yok

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FUAT AYDIN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Yok

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Dinler tarihinin ortaya çıkışını, bir bilim dalı olarak gelişmesine katkıda bulanan metinlere aşina kılmak.

Dersin İçeriği

Yabancı dilde yazılmış dinler tarihi ile ilgili metinleri okumak.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkış şartları saptar Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
2 Dinler tarihi hakkındaki değişen anlayışları saptar Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Dinler tarihi kavramlarını kullanır Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
4 Batıdaki dinler tarihi öncülerini öğrenir Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
5 Başlangıcından günümüze kadar Dinler tarihinin ele aldığı konulardaki değişimi tespit eder Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
6 Din çalışmasındaki klasik yaklaşımların tememl özelliklerini hatırlar Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 F.Max Müller, Plea for a scince of a religion, J. Waardenburg, Contemporory approaches to stduy of religion,Walter de Gruyter 1999, s. 85-86.
2 F. Maw Müller, The comparative study of religion, Waardenburg, a.g.e., s. 89-95.
3 Cornelius P. Tiele, Elements of the science of Religion, a.g.e., s. 96-104.
4 Pire D. Chantepie de la Saussaye, The science of Religion, a.g.e., s. 105-108.
5 Chantepie de la Saussaye, Phenomenology of religion, a.g.e., s. 109-116.
6 Nathan Söderblom, The origin of the belief in God, a.g.e., s.382-385.
7 William Brede Kristensen, On the study of religious phenomena, a.g.e., s. 390-398.
8 Sınav
9 Gerardus von der Leeuw, Religion in esence and manifestation, a.g.e, s. 412-425.
10 Joachim Wach, The meaning and task of history of religions, a.g.e., s. 5/8-526.
11 Carl Gustav Junag, On Psychology of religion, a.g.e., s.528-534.
12 Raffeale Pettazzoni, History and Phenomenology in the science of religion,, a.g.e., s. 639-642.
13 Hendrik Krammer, On the presuppositions and limits of the science of religion, a.g.e., s. 644-653.
14 Genel değerlendirme.
Kaynaklar
Ders Notu

Jacques Waardenburg, Contemporary approaches to study of religion, Walter de Gruyter 1999

Ders Kaynakları

1.Joachim Wach, Dinler Tarihi, çev. Fuat Aydın, Ataç Yayınları, İstanbul.
2. James L. Cox, Kutsalı Anlamı, Din Fenomenolojisine Giriş, çev. Fuat Aydın, İz yayınları, İstanbul.
3. Ömer Mahir Alper (ed), Batıda Din Çalışmaları, Metro Yayınları, İstanbul.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir.
2 Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. X
3 Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. X
4 Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. X
5 Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. X
6 Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. X
7 Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. X
8 Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. X
9 Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
1 Dinler tarihinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkış şartları saptar
2 Dinler tarihi hakkındaki değişen anlayışları saptar
3 Dinler tarihi kavramlarını kullanır
4 Batıdaki dinler tarihi öncülerini öğrenir
5 Başlangıcından günümüze kadar Dinler tarihinin ele aldığı konulardaki değişimi tespit eder
6 Din çalışmasındaki klasik yaklaşımların tememl özelliklerini hatırlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 147
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,88
Dersin AKTS Kredisi 6