Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Dönemınde Tasavvufı Düşünce | FDI 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEZAİ KÜÇÜK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Dr.Öğr.Üyesi BÜŞRA ÇAKMAKTAŞ, Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL METE |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Osmanlı dönemi tasavvuf düşüncesiyle ilgili kaynakların incelenmesi ve değerlendirilmesi bu dersin temel amacını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği | Osmanlı dönemi tasavvuf düşüncesiyle ilgili kavramların tanımları, literatürü, kaynakları ve unsurları |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı dönemi tasavvuf düşüncesinin temel kavramlarını dar ve geniş anlamda tanımlar ve kaynak ve literatürü sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Osmanlı dönemi tasavvuf düşüncesinin temel kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Osmanlı dönemi tasavvufi düşünce kavramlarının tanımlarını yorumlar ve örnekler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Osmanlı mutasavvıflarının tasavvufi düşünce ile ilgili çalışmalarını karşılaştırır ve onları düşüncelerine göre kategorize eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Osmanlı mutasavvıflarının tasavvufi düşünce ile ilgili kavram ve konulara yaklaşımlarını derleyerek genellemelere ulaşır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Osmanlı dönemi tasavvufi düşünce ile ilgili unsurları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Osmanlıda tasavvufi düşünce | |
3 | Kavramları | |
4 | Literatür ve kaynakları | |
5 | Faaliyetler | |
6 | Temsilcileri: Yunus Emre | |
7 | Davûd-i Kayserî | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kaygusuz Abdal, Sunullah Gaybî | |
10 | Seyfullah Kasım Efendi | |
11 | Niyâzî-i Mısrî | |
12 | İsmail Hakkı Bursevî | |
13 | Muhammed Nûrul-Arabî | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | [1] Niyâzî-i Mısrî, Risâle fî vahdetil-vücûd, Süleymaniye Ktp., Hacı Mahmud Efendi, nr. 3299. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | X | |||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | X | |||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Osmanlı dönemi tasavvuf düşüncesinin temel kavramlarını dar ve geniş anlamda tanımlar ve kaynak ve literatürü sıralar. | |||||||||
2 | Osmanlı dönemi tasavvuf düşüncesinin temel kavramlarını açıklar. | |||||||||
3 | Osmanlı dönemi tasavvufi düşünce kavramlarının tanımlarını yorumlar ve örnekler. | |||||||||
4 | Osmanlı mutasavvıflarının tasavvufi düşünce ile ilgili çalışmalarını karşılaştırır ve onları düşüncelerine göre kategorize eder. | |||||||||
5 | Osmanlı mutasavvıflarının tasavvufi düşünce ile ilgili kavram ve konulara yaklaşımlarını derleyerek genellemelere ulaşır. | |||||||||
6 | Osmanlı dönemi tasavvufi düşünce ile ilgili unsurları değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 25 | 25 |
Kısa Sınav | 1 | 25 | 25 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |