Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Dinler Tarihi | FDT 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bir bütün olarak Dinler Tarihi bilim dalını kavram ve düşünce olarak öğrenciye tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Bu derste başlangıcından günümüze dinler tarihinin bir ilim olarak gelişimi, dinler tarihi alanında ortaya çıkan problemler işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Dinler Tarihi ve Karşılaştırmalı Din incelemesini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Dinler Tarihi ve Karışlaştırmalı Din incelemesinin farkını anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bir Metot olarak Karışlaştırmalı Din İncelemesinin metotlarını öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Klasik ve modern karşılaştırma anlayışlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Batıda yapılan Karşılaştırmalı Din İncelemesi örneklerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Dinlerin çeşitli fenomenlerini karşılaştırma metodu ile ele alıp tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | |
7 | Semitik dinlerin birbirlerine bakışını tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Dinin tanımı, Dinin Batılılar tarafından tanımı, İslam alimlerinin geliştirdiği tanımlar | |
2 | Dinin doğuşu ile ilgili teoriler | |
3 | Karşılaştırmalı metot ve destkriptif metot | |
4 | İsimleri açısından dinlerin karşılaştırılması | |
5 | Dinlerde Tanrı anlayışı | |
6 | Dinlerde Peygamber Anlayışı | |
7 | Dinlerde görünmeyen varlıklar anlayışı | |
8 | Vize sınavı | |
9 | Dinlerde ibadet ve mabed anlayışı | |
10 | Dinlerde ahiret anlayışı | |
11 | Dinlerde Kurban anlayışı | |
12 | Dinlerde oruç anlayışı | |
13 | Dinlerde hac anlayışı | |
14 | Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yok |
Ders Kaynakları | [1] Adam, Baki, (2002) Karşılaştırmalı Dinler Tarihi, MEB yay. İst |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Felsefe ve Din Bilimleri kapsamındaki konularda lisansüstü düzeyde ve araştırmaya zemin oluşturacak derinlik ve genişlikte alan bilgisine sahiptir. | X | |||||
2 | Felsefe ve Din Bilimleri alanında araştırma yapma usul, yöntem ve tekniklerini bilir. | ||||||
3 | Felsefe ve din bilimleri ile ilgili kavramları, sistemleri ve nazariyeleri bilir. | ||||||
4 | Araştırma alanı ile ilgili bilgi kaynaklarına ulaşabilme, bunları inceleme, değerlendirme ve problemlerin çözümünde kullanabilme bilgi ve becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Felsefe ve Din bilimleri alanındaki bilimlerin birbirleri ile ilişki ve işbirliği imkanlarını kavrama ve disiplinler arası işbirliğini geliştirme anlayışına sahiptir. | X | |||||
6 | Ulaştığı bilimsel bulguları ve elde ettiği bilgi birikimini sözlü ve yazılı olarak sunma, bütün ilgili taraflarla paylaşma becerisine sahiptir. | ||||||
7 | Sosyal bilimler alanındaki disiplinlerin Felsefe ve Din Bilimlerini ilgilendiren sonuçlarını alıp çalışmalarında kullanabilme, kendi sonuçlarını onlara sunabilme bilincine sahiptir. | X | |||||
8 | Yakın çevresine, ulusuna ve insanlığa karşı bilimsel görev ve sorumluluk bilincine sahiptir. | ||||||
9 | Bilimsel kişilik ve bilimsel ahlâk kuralları bilgisi ve bu bilgileri uygulayabilme bilinç ve yetkinliğine sahiptir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Dinler Tarihi ve Karşılaştırmalı Din incelemesini tanımlar. | |||||||||
2 | Dinler Tarihi ve Karışlaştırmalı Din incelemesinin farkını anlar. | |||||||||
3 | Bir Metot olarak Karışlaştırmalı Din İncelemesinin metotlarını öğrenir | |||||||||
4 | Klasik ve modern karşılaştırma anlayışlarını tanımlar. | |||||||||
5 | Batıda yapılan Karşılaştırmalı Din İncelemesi örneklerini tanır. | |||||||||
6 | Dinlerin çeşitli fenomenlerini karşılaştırma metodu ile ele alıp tanımlar. | |||||||||
7 | Semitik dinlerin birbirlerine bakışını tartışır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |