Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Osmanlı Diplomasisi | TAR 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Yeterlli derece Osmanlı Tarihi bilgisine sahip olmak. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NECMETTİN ALKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yakınçağda Osmanlı Devletinin diplomatik kurum ve kuruluşlarının oluşması, devletin kurduğu ilk diplomatik ilişkilerden bir diplomasi geleneği oluşmasına varıncaya kadar bu sahanın kavratılması. |
Dersin İçeriği | Diplomasi tarihi, Osmanlı Devleti'de modern diplomasinin ortaya çıkması, Osmanlı Devleti'nin Avrupalı Büyük Devletler karşısında takip ettiği diplomasi üzerinde duruluyor. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | II. Mahmut ve Modernleşmede ortaya koyulan radikal çözümleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Tanzimat Fermanı ile birlikte başlayan yeni dönem ve Osmanlı Diplomasisine etkilerini anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kırım Savaşı ve Osmanlı Devleti?nin Avrupa ile Yakınlaşma politikalarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Meşrutiyet ve Anayasal gelişmeleri anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bir kavram olarak diplomasi. | |
2 | Diplomasi ilmi ile ilgili kaynakların tanıtılması | |
3 | Klasik dönem osmanlı uluslar arası ilişkileri | |
4 | Modern anlamda Osmanlı Devletinde diplomatik ilişkilerin başlaması | |
5 | İlk diplomatik ilişkiler ve kurumlar | |
6 | Geçici elçilikler dönemi | |
7 | Elçiliklerin kalıcı hale getiirilmesi ve bu dönemin en tanınmış elçileri | |
8 | II. Mahmud Dönemi diplomasisi | |
9 | ARASINAV | |
10 | Tanzimat ve Islahat dönemleri diplomasisi | |
11 | Abdülaziz dönemi diplomatik ilişkileri ve Sultan Abdülaziz?in Avrupa seyahati | |
12 | II. Abdülhamit dönemi dış politikası | |
13 | II. Meşrutiyet ve Birinci Dünya Savaşında Osmanlı Dış politikası | |
14 | Sonuç ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Çakmak, Aydın: Türk Dışişleri Teşkilatının Gelişmi. Hariciye Nezareti, Ötüken Neşriyat, İstanbul 2020. Kent, Marian(Yay.): Osmanlı İmparatorluğu’nun Sonu ve Büyük Güçler, Ahmet Fethi(Ter.), Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 1999. Sander, Oral: Anka’nın Yükselişi ve Düşüşü. Osmanlı Diplomasi Tarihi Üzerine Bir Deneme, 2. Baskı, İmge Kitabevi, İstanbul 2000. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uzmanlık alanında araştırma, analiz ve kaynak tahlili yapabilme becerisi kazanma. | X | |||||
2 | Teknik yönlerden doktora tezi yazabilme kapasitesine sahip olma. | X | |||||
3 | Kuramsal ve yöntemsel bilgi seviyesi sayesinde alanına katkı sağlama yetkinliği kazanma. | X | |||||
4 | Uzmanlık alanında eleştiri ve değerlendirme yapabilme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
5 | Alanındaki yeniliklere ve yeni fikirlere açık olma ve bu yenilikleri değerlendirme yetkinliğine sahip olma. | X | |||||
6 | Farklı disiplinlerle ortak çalışabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
7 | Teknolojik gelişmeleri takip ederek, araştırma tekniklerini geliştirme. | X | |||||
8 | Doktora tezi ile ilgili en az iki akademik yayın yapma (tercihen ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlatma) | X | |||||
9 | Uzmanlık alanlarını ulusal ve uluslararası platformlarda tanıtabilme yetkinliği kazanma. | X | |||||
10 | Akademik hayatın davranış ve etik duyarlılığına sahip olma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | II. Mahmut ve Modernleşmede ortaya koyulan radikal çözümleri açıklar | ||||||||||
2 | Tanzimat Fermanı ile birlikte başlayan yeni dönem ve Osmanlı Diplomasisine etkilerini anlatır | ||||||||||
3 | Kırım Savaşı ve Osmanlı Devleti?nin Avrupa ile Yakınlaşma politikalarını anlatır. | ||||||||||
4 | Meşrutiyet ve Anayasal gelişmeleri anlatır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Seminer) | 60 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 302 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |