Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | SOS 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ ARSLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sosyal araştırma süreçlerinde kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini uygulamalardan örnekler vererek ve uygulamalar yaptırarak doktora düzeyinde kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | B. ARAŞTIRMA SÜRECİNİN TEMEL ÖGELERİ 1. Gözlem 2. Kuram 3. Araştırmanın Konusu ve Başlığı 4. Yapı 5. Boyutlar 6. Önermeler 7. Araştırmanın Problem Cümlesi 8. Araştırmanın Amacı ve Önemi 9. Araştırmanın Kapsamı ve Kısıtları 10. Ön Kabuller 11. Hipotezler 12. Araştırma Soruları 13. Değişkenler / Göstergeler 14. Vasıflar 15. Değerler 16. Araştırma Modelleri 17. Analiz Birimi 18. Ana Kütle ve Örneklem 19. Veri Toplama Teknikleri 20. Ölçüm Uygulaması 21. Veri Yapısı 22. Veri Kalitesi 23. İstatistikî Analizler 24. Bulgular ve Değerlendirme 25. Sonuçlar C. ARAŞTIRMA SÜRECİNDE PLANLAMA Ç. UYGULAYICILAR İÇİN ÇALIŞMA ÇİZELGESİ D. ANAHTAR TERİM VE KAVRAMLAR |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Düşünme biçimlerini tanımlar ve sosyolojik düşünme farkını ayırd eder | Tartışma, | |
2 | Bilimsel Yöntemin özelliklerini tanımlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
3 | Araştırma Yöntem ve Tekniklerini tanımlar | Gözlem, | |
4 | Nicel ve Nitel bilimsel bir araştırmayı yapar ve kurallarına uygun yazar | Gözlem, Tartışma, Anlatım, | |
5 | Bilimsel araştırmayı analiz eder ve değerlendirir. | Rol Oynama, Grupla Çalışma, Tartışma, | Boşluk Doldurma Testleri, |
6 | Bir araştırma çalışmasını kurallarına uygun yazar | Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | B. ARAŞTIRMA SÜRECİNİN TEMEL ÖGELERİ 1. Gözlem, 2. Kuram, | |
2 | 3. Araştırmanın Konusu ve Başlığı, 4. Yapı, | |
3 | 5. Boyutlar, 6. Önermeler | |
4 | 7. Araştırmanın Problem Cümlesi, 8. Araştırmanın Amacı ve Önemi, 9. Araştırmanın Kapsamı ve Kısıtları, 10. Ön Kabuller | |
5 | 11. Hipotezler, | |
6 | 11. Hipotezler, | |
7 | 11. Hipotezler, | |
8 | 11. Hipotezler, | |
9 | 12. Araştırma Soruları, 13. Değişkenler / Göstergeler 14. Vasıflar, 15. Değerler | |
10 | 16. Araştırma Modelleri, 17. Analiz Birimi | |
11 | 18. Ana Kütle ve Örneklem | |
12 | 19. Veri Toplama Teknikleri, 20. Ölçüm Uygulaması | |
13 | 21. Veri Yapısı, 22. Veri Kalitesi, 23. İstatistikî Analizler 24. Bulgular ve Değerlendirme, 25. Sonuçlar | |
14 | C. ARAŞTIRMA SÜRECİNDE PLANLAMA |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Arslan, Ali, Üstün Başarılı Üniversite Öğrencileri,Sakarya:Sakarya Üniversitesi, 2012 |
Ders Kaynakları | Ali Özdemir, Yönetim Bilimlerinde İleri Araştırma Yöntemleri ve Uygulamalar, İstanbul: Beta, 2008. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | ||||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Düşünme biçimlerini tanımlar ve sosyolojik düşünme farkını ayırd eder | |||||||
2 | Bilimsel Yöntemin özelliklerini tanımlar | |||||||
3 | Araştırma Yöntem ve Tekniklerini tanımlar | |||||||
4 | Nicel ve Nitel bilimsel bir araştırmayı yapar ve kurallarına uygun yazar | |||||||
5 | Bilimsel araştırmayı analiz eder ve değerlendirir. | |||||||
6 | Bir araştırma çalışmasını kurallarına uygun yazar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Arazi Çalışması) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |