Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Oryantalizm Tartışmaları | SOS 612 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İSMAİL HİRA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Oryantalizm tartışmaları çerçevesinde toplumsal olgu ve olayları değerlendirmek |
Dersin İçeriği | Oryantalizm çalışmalarının tarihsel sürecini incelemek ve günümüz açısından değerlendirmek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Oryantalizm çalışmalarının kökeninin öğrenilmesi | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Oryantalist bakış açısının toplumsal bağlamda etkilerinin incelenmesi | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Doğu ve Batı ayrımında yer alan oryantalist etkilerin tespit edilmesi | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Batının Doğu fikrinin oluşmasında yer alan tarihsel ve sosyolojik unsurların geçerliliğinin tartışılması | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Doğu toplumları üzerinde oryantalist çalışmalar özelinde sunulan profilin ele alınarak tarihsel ve sosyolojik bağlamda tartışılması | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | ORYANTALİZM: KAVRAMSAL DEĞERLENDİRME | Byran S. Turner, Oryantalizm, Postmodernizm ve Globalizm, Orient’in Açıklanması sf. 65-85, Anka Yayınları, İstanbul, 2003. |
2 | ORYANTALİZMİN TARİHSEL KÖKENLERİ | Yücel Bulut, Oryantalizmin Kısa Tarihi, Orta Çağ’dan Aydınlanmaya Avrupa’da İslam İmajı, sf. 27-67; 19. Yüzyılda Doğu Araştırmaları, sf. 85-119 |
3 | AVRUPA-MERKEZCİLİK | Arif Dirlik, Kriz, Kimlik ve Siyaset –Küreselleşme Yazıları- içinde, Merkezsiz Tarih: Avrupamerkezcilik Üzerine Düşünceler, sf. 333-383, İletişim Yayınları, İstanbul, 2009, |
4 | ORYANTALİZM VE SOSYAL BİLİMLER | Alim Arlı, Oryantalizm, Oksidentalizm ve Şerif Mardin, Sosyal Bilimlerde Oryantalizm, sf. 37-50, Küre Yayınları, İstanbul, 2004. |
5 | ORYANTALİZM: İCAD EDİLEN DOĞU | Edward Said, Şarkiyatçılık, İmgesel Coğrafya ve Temsil Biçimleri: Şarklının Şarklılaştırılması, sf. 59-120, Metis Yayınları, İstanbul, 2004. |
6 | KOLONYALİZM, SEYYAHLAR VE ORYANTALİZM | İbrahim Kalın, İslam ve Batı, Avrupa Kolonyalizmi, Seyyahlar ve Oryantalizm, sf. 109-122, İsam Yayınları, İstanbul, 2007. |
7 | ANTROPOLOJİ SÖMÜRGECİLİK VE ORYANTALİZM | Asaf Hüseyin, Batı’nın İslamla Kavgası, Sömürgecilik ve Oryantalizm sf. 51-67, Pınar Yayınları, İstanbul, 2006. |
8 | AÇIK VE GİZLİ ORYANTALİZM (SELF-ORYANTALİZM) | Edward Said, Şarkiyatçılık, Şarkiyatçılık, Örtük ve Açık Şarkiyatçılık, sf. 11-37. Metis Yayınları, İstanbul, 1999. |
9 | ARA SINAV | Vize öncesi konuların değerlendirilmesi ve ölçülmesi |
10 | ORYANTALİZM VE OKSİDENTALİZM | Abdullah Metin, Oksidentalizm-iki Doğu İki Batı- içinde, Oksidentalizm, 2013, sf. 65-156, Açılım Yayınları, İstanbul, 2013. |
11 | ORYANTALİZM VE FEMİNİZM ÇALIŞMALARI | Lila Abu Lughod, Oryantalizm Ve Ordadoğu Feminizm Çalışmaları, ORYANTALİZM –Tartışma Metinleri- sf. 449-463, DoğuBatı Yayınları. |
12 | ORYANTALİZM, ENTELEKTÜEL VE TEMSİL 1 | Neil Lazarus, Entelektüelin Temsillerinde Entelektüel Temsilleri, ORYANTALİZM –Tartışma Metinleri- sf. 159-176, DoğuBatı Yayınları. |
13 | ORYANTALİZM, ENTELEKTÜEL VE TEMSİL 2 | Murat Ak, Doğu-Batı İkliminde Bir Osmanlı Entelektüeli Ahmet Mithat Efendi’nin Batıyı Tanıma Çabasına Bir Bakış, Marife Dergisi, Sf, 247-267, Sayı 3, 2007 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Oryantalizm çalışmalarının kökeninin öğrenilmesi | |||||||
2 | Oryantalist bakış açısının toplumsal bağlamda etkilerinin incelenmesi | |||||||
3 | Doğu ve Batı ayrımında yer alan oryantalist etkilerin tespit edilmesi | |||||||
4 | Batının Doğu fikrinin oluşmasında yer alan tarihsel ve sosyolojik unsurların geçerliliğinin tartışılması | |||||||
5 | Doğu toplumları üzerinde oryantalist çalışmalar özelinde sunulan profilin ele alınarak tarihsel ve sosyolojik bağlamda tartışılması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |