Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Küreselleşme ve Nüfus Hareketleri | SOS 628 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HACI MUSA TAŞDELEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Soğuk savaş sonrası meydana gelen sosyal değişmeler bağlamında gittikçe yayılmakta olan tek tip toplum yapıları sonucunda meydana gelen sorunların çözümü ve bu çerçevede çözüm yolları üretebilmenin yollarını bilimsel bir yaklaşımla ele alınmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği | Küreselleşme nedir? Küreselleşmenin kaynakları, Siyasal alanda küreselleşme:Soğuk savaş sonrası yaşanan sorunlar,Küreselleşmenin ulus devlet ve ulusal kimlikler ile ilgili sorunlar,Küreselleşme-üniversiteler-bilim ve aydınların rolü,Küreselleşme ve ideoloji,Küreselleşme, eğitim ve beyin göçü, Küreselleşmenin nüfus hareketliliği üzerindeki etkisi,Küreselleşme ve göç |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Küreselleşmenin mahiyeti ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Türkiye´nin Dünya konjönktüründeki konumunu kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Küreselleşme, eğitim ve beyin göçü arasındaki ilişkileri kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Küreselleşme nedir? Küreselleşmenin kaynakları | |
2 | Teknoloik alanda Küreselleşme:İletişim-bilişim ve yaşanan sorunlar | |
3 | Siyasal alanda küreselleşme:Soğuk savaş sonrası yaşanan sorunlar | |
4 | Kültürel alanda küreselleşme:tekdüze tüketim kültürünün dünyaya egemen olma sorunu | |
5 | Küreselleşmenin ulus devlet ve ulusal kimlikler ile ilgili sorunları | |
6 | Küreselleşme ve tek merkezli dünya düzeninin yaratılması | |
7 | Küreselleşme-üniversiteler-bilim ve aydınların rolü | |
8 | Küreselleşme ve ideoloji | |
9 | Ara sınav | |
10 | Küreselleşme, eğitim ve beyin göçü | |
11 | Küreselleşmenin nüfus hareketliliği üzerindeki etkisi | |
12 | Küreselleşme ve göç | |
13 | Küreselleşme ve ekoloji | |
14 | Küreselleşme ve toplumsal sorumluluk |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Doç.Dr.Mehmet Aça-Dr.Hüseyin Durgut Küreselleşen Dünya-Türk Kimliği, Toplumsal Dönüşüm Yayınları, İstanbul 2004 |
Ders Kaynakları | Thomas Friedman Küreselleşmenin Geleceği, Boyner Yayınları, İstanbul 2003 Emre Kongar Küresel Terör ve Türkiye, İstanbul 2002 Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği Dünya Mültecilerinin Durumu-Bir İnsanlık Sorunu Tarih Vakfı Yayınları, Ankara 1997 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Küreselleşmenin mahiyeti ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||
2 | Türkiye´nin Dünya konjönktüründeki konumunu kavrar. | |||||||
3 | Küreselleşme, eğitim ve beyin göçü arasındaki ilişkileri kavrar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |