Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Aile İlişkileri ve Sosyal Danışmanlık | SOS 618 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SEVİM ATİLA DEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı farklı toplumlarda aile ilişkilerini inceleyerek; çeşitli ülkelerin aile ve sosyal danışmanlık uygulamalarını karşılaştırarak ele almaktır. |
Dersin İçeriği | Çeşitli din ve ideolojilerde aile kavramı, Doğu ve Batı toplumlarında aile ilişkileri, aile ve sosyal danışmanlık hizmetlerinin dünyada ve Türkiye´deki gelişim süreci. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Aile kavramını çeşitli bakış açılarından değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Farklı toplumlarda aile kurumunun analizini doğru şekilde analıiz eder. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Farklı toplumlarda aile ve sosyal danışmanlık gelişim sürecini öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Aile ve sosyal danışmanlık uygulamalarının neler olduğunu öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Aile ve sosyal danışmanlık uygulamasının nasıl yapıldığını öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aile kavramının sosyolojik tahlili | |
2 | Aile hakkındaki temel yaklaşımlar | |
3 | Semavi dinlerde ailenin yeri ve önemi | |
4 | Batı ve Doğu toplumlarında aile | |
5 | Müslüman toplumlarda aile ilişkileri | |
6 | Dünyada aile ve sosyal danışmanlık | |
7 | AB ülkelerinde aile ve sosyal danışmanlık | |
8 | Türkiye´de aile ve sosyal danışmanlık | |
9 | ARASINAV | |
10 | Kamu sektöründe sosyal danışmanlık | |
11 | Özel sektörde sosyal danışmanlık | |
12 | STK sektöründe sosyal danışmanlık | |
13 | Aile ve sosyal danışmanlığın sorunları | |
14 | Aile ve sosyal danışmanlığın geleceği |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Miller, Brent C.; Aile Araştırma Yöntemleri, çev. D. Köksal, AAK, Ankara 1996. - Kağıtçıbaşı, Çiğdem, (1995), Aileye Yaklaşımda Bir Kuramsal Çerçeve ve Aile Değişim Modeli, Aile Kurultayı, Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu, Ankara. - TÜİK, (2006), Türkiye Aile Yapısı Araştırması, TÜİK Yayını, 2007, Ankara. - Aile İçi Şiddetin Sebep ve Sonuçları (1994), Uygulamalı Araştırma Türkiye Geneli, Alan Araştırması ve Vak?a Analizi - el-Musulmani, Mustafa; ez-Zevac ve?l-Usra, (Evlilik ve Aile), el-Mektebu?l - Cami?i el-Hadis, İskenderiye, 2003. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Aile kavramını çeşitli bakış açılarından değerlendirir | |||||||
2 | Farklı toplumlarda aile kurumunun analizini doğru şekilde analıiz eder. | |||||||
3 | Farklı toplumlarda aile ve sosyal danışmanlık gelişim sürecini öğrenir. | |||||||
4 | Aile ve sosyal danışmanlık uygulamalarının neler olduğunu öğrenir | |||||||
5 | Aile ve sosyal danışmanlık uygulamasının nasıl yapıldığını öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 2 | 5 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 323 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |