Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Romanının Sosyolojisi | SOS 614 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KEMAL ŞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör.Ayhan Koçkaya |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu derste Türk romanının oluşum koşulları ve bu şartlarda ortaya çıkan toplumsal değişme süreçleri ele alınmaktadır. Ders yoğun olarak Türk romanının kuruluş aşamasına yönelmektedir. |
Dersin İçeriği | Ders edebiyat ve sosyal gerçekli arasında var olan ilişkileri ortaya çıkarmaya ve özellikle de roman türünün bu konudaki imkanından yararlanmayı öne almaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Toplumsal olayları kavrama konusunda Edebiyatın bir kaynak olarark kullanımı | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Türkiye´de toplumsal değişme tarihimizde edebiyat ve romanların taşıdığı önemin vurgulanması | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Türk romanının taşıdığı sosyolojik imkanın toplumsal araştırmalarda kullanımı | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Türk romanı ile toplumsal değişme tarihimiz arasındaki ilişkilerin kavranılması | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Edebiyat türleri ve sosyal gerçeklik ilişkilerine yakından bakma gereksinimi | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumsal olayları incelemede bir kaynak olarak edebiyat ve roman | |
2 | Roman ve Toplumsal Gerçeklik | |
3 | Edebiyat sosyolojisinin önemi | |
4 | Sosyal, kültürel değişme ve roman | |
5 | Edebiyat ve roman sosyolojisinin temel kavramları | |
6 | Türk romanının oluşum aşamaları | |
7 | Türk romanının kuruluşu | |
8 | Başlangıçtan Servet-i Funun edebiyat akımına kadar | |
9 | Recaizade Ekrem´in araba sevdası romanının sosyolojisi | |
10 | Alafranga Kavramı ve Ahmet Mithat Efendi | |
11 | Ara Sınav | |
12 | Halide Edip ve Türk Kurtuluş Savaşı | |
13 | Yakup Kadrinin romanları ve yeni Türk Devletinin ideolojisi | |
14 | Kemal Tahir´in Devlet Ana romanında Osmanlı Devletinin Kuruluşu meselesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Mustafa Kemal Şan, Toplumsal Değişme Açısından Servet-i Funun Dönemi Türk Romanı, 1998,Yayınlanmamış Doktora Tezi. |
Ders Kaynakları | Berna Moran, Türk Romanına Eleştirel Bakışlar, I,II,II, İletişim yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | X | |||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Toplumsal olayları kavrama konusunda Edebiyatın bir kaynak olarark kullanımı | |||||||
2 | Türkiye´de toplumsal değişme tarihimizde edebiyat ve romanların taşıdığı önemin vurgulanması | |||||||
3 | Türk romanının taşıdığı sosyolojik imkanın toplumsal araştırmalarda kullanımı | |||||||
4 | Türk romanı ile toplumsal değişme tarihimiz arasındaki ilişkilerin kavranılması | |||||||
5 | Edebiyat türleri ve sosyal gerçeklik ilişkilerine yakından bakma gereksinimi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Sözlü Sınav | 2 | 8 | 16 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 139 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |