Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Sosyolojisinde Güncel Sorunlar | SOS 635 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYDIN AKTAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Anık |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Gelişen sosyal olaylar karşısında sosyolojik analiz yapabilme kabiliyetini geliştirmek ve olaylara reel anlamda bilimsel bir format getirebilme yeteneğini gerçekleştirebilme. |
Dersin İçeriği | Türk sosyolojisinin tarihi kökenleri, Çağdaş Türk sosyolojisi; Sosyolojinin Türkiye’ye Girişini hazırlayan şartlar, Cumhuriyet Dönemi Türk Sosyolojisi ve Model tercihleri, Türk toplum yapısı ve sosyal değişme, Sosyal değişme sonucu meydana gelen toplumsal sorunlar, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk sosyolojisinin tarihi kökenleri hakkında teorik bilgileri kavrama | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Sosyolojinin Türkiye’ye Girişini hazırlayan şartları öğrenerek çağdaş Türk sosyolojisini kavrama | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Türk toplum yapısı ve sosyal değişmesi hakkında temel bilgileri öğrenme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Başta sosyolojik bilgi olmak üzere TÜrk sosyolojisinde geliştirilen temel fikirleri öğrenme | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan ve Toplum-İnsanın kökeni, özellikleri ve uyum | |
2 | İnsan ve Çevreye uyum, İnsanın psikolojik donanımı, tutumlar ve ve ilgiler | |
3 | Kişinin topluma bağlılığının niteliği. İnsan ve tolum bağlılığının sınırları | |
4 | Sosyolog-sosyoloji ve toplum | |
5 | Türk sosyolojisinin tarihi kökenleri | |
6 | Çağdaş Türk sosyolojisi; Sosyolojinin Türkiye’ye Girişini hazırlayan şartlar | |
7 | Cumhuriyet Dönemi Türk Sosyolojisi ve Model tercihleri | |
8 | Türk toplum yapısı ve sosyal değişme | |
9 | Ara Sınav | |
10 | Sosyal değişme sonucu meydana gelen toplumsal sorunlar | |
11 | Sosyolojik olarak demokrasi ve insan haklarındaki sorunlar | |
12 | Demokrasi ve insan haklarının sosyolojik olarak analizi | |
13 | Bilgi toplumunda Birey-Toplum ilişkisi ve doğacak sorunların sosyolojik analizleri | |
14 | Sosyolojik olarak küreselleşme ve küreselleşmenin geleceği sorunu |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Prof.Dr.Zeki Aslantürk-Prof.Dr.Tayfun Amman “Sosyoloji” Kaknüs Yayınları İstanbul 2000 |
Ders Kaynakları | Ord.Prof.Dr.Sulhi Dönmezer “Toplumbilim” Beta Yayım Dağıytım A.Ş. İstanbul 1994 Prof.Dr. H.Bayram Kaçmazoğlu “Türk Sosyoloji Tarihine Giriş” Birey Yayıncılık, İstanbul 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | ||||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türk sosyolojisinin tarihi kökenleri hakkında teorik bilgileri kavrama | |||||||
2 | Sosyolojinin Türkiye’ye Girişini hazırlayan şartları öğrenerek çağdaş Türk sosyolojisini kavrama | |||||||
3 | Türk toplum yapısı ve sosyal değişmesi hakkında temel bilgileri öğrenme | |||||||
4 | Başta sosyolojik bilgi olmak üzere TÜrk sosyolojisinde geliştirilen temel fikirleri öğrenme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |