Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türkiyede Toplumsal Değişme | SOS 621 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. PINAR YAZGAN HEPGÜL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Toplumsal değişme kavramının öğrenilmesi, Sosyal Değişmeye etki eden faktörler, Değişme çeşitlerinin analizi, Fert ve toplumun Değişimdeki rolü, Batılılaşma ve Modernleşmenin sonuçları,Değişimde Düşünce ve inançların rolü, Değişim Teorilerinin kavranılması. |
Dersin İçeriği | Toplum ve sosyal değişme, sosyal değişme teorileri, gelenek ve değişme, modernlik ve değişme, sanayileşmenin yarattığı değişimler, postmodernizm ve değişme |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Değişimin Türkiye dinamikleri ölçüsünde belirlenmesi konuda toplumsal farklılıkların önemini kavramak | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Değişim teorileri içinde toplumsal yapı ve özelliklerin keşfedilmesi | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
3 | Batılılaşma ve Modernleşmenin toplumsal sonuçlarını fark etme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Türkiyede toplumsal değerlerin değişimden hangi ölçüde etkilenmesi | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
5 | Toplumsal değişimin sonuçlarının analizinin pratik sonuçlarının belirlenmesi | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sosyal Değişmenin Dini hayata etkisi | |
2 | Batılılaşmanın çerçevesi | |
3 | Medeniyet İdraki | |
4 | Türkiyede Çağdaş Düşünce Tarihi | |
5 | Batıcılar, Türkçüler ve İslamcılar | |
6 | İslam Dünyasının siyasi Dönüşümü | |
7 | Batı dünyasının kaosu | |
8 | İçtimai Buhranlarımız | |
9 | Aşınan kimlikler ve kültürel değişimi | |
10 | Değişim Teorileri | |
11 | Büyük, orta ve küçük ölçekli Değişimler | |
12 | Kültür Değişmeleri | |
13 | Zoraki ve kendiliğinden değişme | |
14 | Industrial Change |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders Notu Anthony Smith, Toplumsal Değişme Anlayışı, (Ç. Ü. Oskay), Gündoğan Yayınları, Ankara, 1996. |
Ders Kaynakları | Emre Kongar, Toplumsal Değişme Kuramları ve Türkiye Gerçeği, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1985. Richard P. Appelbaum, Toplumsal Değişim Kuramları, (Ç. T. Alkan), İş Bankası Yayınları, Ankara. Şerif Mardin, Türk Modernleşmesi, İletişim Yayınları, İstanbul, 1991 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1.Toplumsal konu ve problemleri sosyolojik bir yaklaşımla ele alıp çözümleyebilecek teorik bilgi donanımına sahip olmak. | X | |||||
2 | 2. Hem teorik hem uygulamalı bir sosyolojik araştırmayı yürütebilecek yöntem bilgisini edinmiş olmak. | X | |||||
3 | 3. Sosyolojik bilginin ediniminde ve kullanımında salt tekrarlayıcı değil, özgün ve katkı sağlayıcı bir çaba içinde olmak. | X | |||||
4 | 4. Genel sosyolojik bilgiye sahip olmanın ötesinde ilgi alanına göre sosyolojinin alt disiplinlerinde daha derinlikli araştırma ve çalışmalarla uzmanlaşmak. | X | |||||
5 | 5. Sosyal bilimlerde geliştirilen bilgi ve yaklaşımlara eleştirel ve sorgulayıcı bakma becerisi kazandırmak. | X | |||||
6 | Bilimsel grup çalışmaları yapabilecek yabancı dil yeterliğine ulaşmak | ||||||
7 | Disiplinler arası araştırma yapabilme donanımına sahip olmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sosyal Değişimin Türkiye dinamikleri ölçüsünde belirlenmesi konuda toplumsal farklılıkların önemini kavramak | |||||||
2 | Değişim teorileri içinde toplumsal yapı ve özelliklerin keşfedilmesi | |||||||
3 | Batılılaşma ve Modernleşmenin toplumsal sonuçlarını fark etme | |||||||
4 | Türkiyede toplumsal değerlerin değişimden hangi ölçüde etkilenmesi | |||||||
5 | Toplumsal değişimin sonuçlarının analizinin pratik sonuçlarının belirlenmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |