Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Verimlilik Yönetimi | CEK 604 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ADEM UĞUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Büşra YİĞİT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Verimliliğin önemini kavratmak, verimli çalışma ortamları oluşturmak ve yönetimini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Verimlilik kavramı tanımı, önemi ve çeşitleri. Verimliliği artırmak için yönetime düşen görevler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tasarrufun önemi ve yararlarını anlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kaynakların etkin kullanımı öğrenir | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Verimliliğin işletmeye ve ülkeye kazandırdıklarını anlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
4 | Verimli bireyler olabilmek için gerekli bilinç oluşur | Anlatım, | |
5 | Verimliliği artırmanın tekniklerini öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türkiyedeki verimlilik kültürünün aksaklıkları ve çözümlerini öğrenir | Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Verimliliğin tanımı ve önemi | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
2 | Verimlilik çeşitleri | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
3 | Verimliliğe yakın kavramlar | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
4 | Verimliliği etkileyen faktörler | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
5 | İşletme içi faktörler | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
6 | İşletme dışı etkenler | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
7 | İ.K. nın verimliliği | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
8 | vize | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
9 | Verimli çalışma ortamları | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
10 | Poreto analizi ve verimlilik | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
11 | Swot analizi ve verimlilik | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
12 | Beyin fırtınası ve verimlilik | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
13 | T.K.Y. ve verimlilik | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
14 | Diğer verimlilik artırma ve yönetme teknikleri | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri |
Ders Kaynakları | Uğur, Adem, İşletmelerde Verimlilik, Sakarya Kitabevi, 2006, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Tasarrufun önemi ve yararlarını anlar | |||||||||
2 | Kaynakların etkin kullanımı öğrenir | |||||||||
3 | Verimliliğin işletmeye ve ülkeye kazandırdıklarını anlar | |||||||||
4 | Verimli bireyler olabilmek için gerekli bilinç oluşur | |||||||||
5 | Verimliliği artırmanın tekniklerini öğrenir | |||||||||
6 | Türkiyedeki verimlilik kültürünün aksaklıkları ve çözümlerini öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 65 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 15 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |