Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İşletmelerde Sosyal Sorumluluk | CEK 612 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ABDULKADİR ALTINSOY, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Fatih SERT |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrenci, sosyal sorumluluk (davranış kodları, insan hakları ve etik gereklilikler) denetlemelerinin amacının iş ortaklarının kurumsal sosyal sorumluluk taahhütlerine uyum göstermesinin garantiye alındığını öğrenir. |
Dersin İçeriği | İşletmelere sosyal sorumluluğu yaygınlaştırma hedefi güden SA 8000 standardının anlaşılmasında, ´Çocuk İşçilik, Zorla Çalıştırılan İşgören, Sağlık ve Güvenlik, Örgütlenmede Özgürlük, Ayrımcılık ve Disiplin Uygulamaları, Çalışma Saatleri´ konu başlıklarının incelenmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İşletmelerde Kurumsal Sosyal Sorumluluğu uygulamanın önemini kavrar, | Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | SA 8000 standardını tüm sosyal ve ekonomik boyutlarıyla anlar, | Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
3 | İşgörenlerin, zorla çalıştırılma durumlarını önceden bilme imkanına sahip olur, | Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Çalışanların Sağlık ve Güvenlik haklarına dair neler yapması gerektiğini öğrenir, | Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Çalışanların örgütlenmelerindeki özgürlük alanlarını bilir, | Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Ayrımcılık ve Disiplin Uygulamalarına karşı önem göstermesi gerektiğini öğrenir, | Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
7 | İşgören Çalışma Saatlerini ve hesaplamadaki hassasiyeti öğrenir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çocuk İşçilik | |
2 | Çocuk İşçilik | |
3 | Zorla Çalıştırma | |
4 | Zorla Çalıştırma | |
5 | Sağlık ve Güvenlik | |
6 | Sağlık ve Güvenlik | |
7 | Örgütlenme Özgürlüğü | |
8 | Örgütlenme Özgürlüğü | |
9 | Vize sınavı | |
10 | Ayrımcılık (Diskriminasyon) | |
11 | Disiplin Uygulamaları | |
12 | Çalışma Saatleri | |
13 | Çalışma Saatleri | |
14 | Çevre |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | X | |||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | X | |||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | X | |||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | ||||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İşletmelerde Kurumsal Sosyal Sorumluluğu uygulamanın önemini kavrar, | |||||||||
2 | SA 8000 standardını tüm sosyal ve ekonomik boyutlarıyla anlar, | |||||||||
3 | İşgörenlerin, zorla çalıştırılma durumlarını önceden bilme imkanına sahip olur, | |||||||||
4 | Çalışanların Sağlık ve Güvenlik haklarına dair neler yapması gerektiğini öğrenir, | |||||||||
5 | Çalışanların örgütlenmelerindeki özgürlük alanlarını bilir, | |||||||||
6 | Ayrımcılık ve Disiplin Uygulamalarına karşı önem göstermesi gerektiğini öğrenir, | |||||||||
7 | İşgören Çalışma Saatlerini ve hesaplamadaki hassasiyeti öğrenir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |