Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kalkınma ve Sosyal Siyaset | CEK 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri |
Ön Koşul Dersi Yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ABDURRAHMAN BENLİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ABDURRAHMAN BENLİ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Yunus Yiğit |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Dünyanın büyük bir kısmını oluşturan AGÜ için kalkınmanın yeri ve önemi. Kalkınma modelinin kritiği. G.Ü. den hızla büyüyen ve rekabette güçlenen Asya ülkelerinin evrensel ekonomik-politik dengeler üzerindeki etkilerinin ele alınması ve bu bağlamda Türkiye´nin analizi. |
Dersin İçeriği | Kalkınmanın anlamı, ekonomik büyüme ve kalkınma ile ilgili görüşler, kalkınma modelleri ve kalkınmanın ekonomi-politiği, yeni yaklaşımlar, küreselleşmenin rolü, kalkınma yoksulluk ve refah arasındaki ilişki. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kalkınma ve büyümenin farkını açıklar | Anlatım, | |
2 | Kalkınmanın Az Gelişmiş Ülkeler ve Gelişmiş Ülkeler için önemini açıklar | Anlatım, | |
3 | Sermaye ve emek ilişkisinin istihdam ve kalkınmaya etkisini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Küresel rekabet ve işsizlik sorununa karşı iş piyasalarında uygulanabilir politikaları tartışır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Türkiyenin kalkınma strateji ve politikalarının uygulanmasında ekonomi-politik etkileşimi açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Türkiyede kalkınma ve kamu yönetiminin etkinliğini değerlendirir | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavramsal açılım | |
2 | Ekonomik büyüme ve kalkınma arasındaki farklar | |
3 | Seminer ve tartışma | |
4 | Sermaye birikimi ve kalkınma | |
5 | Kalkınmada iç ve dış yatırımlar | |
6 | Seminer ve tartışma | |
7 | Kalkınma ve teknoloji | |
8 | Kalkınmada beşeri sermaye, nüfus ve diğer dinamikler | |
9 | Seminer ve tartışma | |
10 | Kalkınma ve istihdam Asyanın Az Gelişmiş Ülkeler ve Gelişen Ülkerinden yeni açılımlar | |
11 | Seminer ve tartışma | |
12 | Türkiye´de kaynak dağılımı sorunu | |
13 | Kalkınma modelleri. Reel rekabet ve sürekli durgunluk | |
14 | Seminer ve tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Benjamin Selwyn, (2021) Kalkınma Mücadelesi, Heretik, Ankara. Ha-Joon Chang, (2009) Sanayileşmenin Gizli Tarihi, Epos Yayıncılık, Ankara. Ha-Joon Chang, (2009) Kapitalizm Hakkında Size Söylenmeyen 23 Şey, Say Yayınları, Ankara. Ha-Joon Chang / Irene Grabel, (2005) Kalkınma Yeniden, İmge Kitabevi, Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Çalışma hayatından ve toplumsal yaşamdan kaynaklanan sorunlara tarihsel ve sosyolojik bir bakış açısı ile yaklaşma, kısa ve uzun dönemli politikaların üretilmesine yardımcı olacak nitelik, bilgi ve deneyim sahibi olma | X | |||||
2 | İş piyasasının yapısı ve işleyişi ile ilgili temel bilgilere sahip olma, sektörel ve ulusal düzeyde gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunarak, gerekli politika önerilerinde bulunabilme | X | |||||
3 | Kendi başına araştırma yapma, bulduğu verileri analiz ederek ve gerekli değerlendirmeleri yaparak raporlayabilme | X | |||||
4 | Bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma | ||||||
5 | Hem temel bilgisayar kullanımında (kelime işlemci, tablolama ve veritabanı programlarda) hem de alanı ile ilgili paket programlarını kullanabilme | ||||||
6 | Sosyal bir disiplin olarak Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri alanında toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | X | |||||
7 | Sayısal ve istatiksel araştırma beceri ve düşünme yeteneğine sahip olmalıdır. | ||||||
8 | Çalışma ilişkileri ile ilgili bilgi evrenine ileri düzeyde hakim olarak, yapılacak katkılarla çalışma barışına ve bu doğrultuda toplumsal refaha katkıda bulunma | X | |||||
9 | Güncel gelişmeleri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kalkınma ve büyümenin farkını açıklar | |||||||||
2 | Kalkınmanın Az Gelişmiş Ülkeler ve Gelişmiş Ülkeler için önemini açıklar | |||||||||
3 | Sermaye ve emek ilişkisinin istihdam ve kalkınmaya etkisini açıklar | |||||||||
4 | Küresel rekabet ve işsizlik sorununa karşı iş piyasalarında uygulanabilir politikaları tartışır | |||||||||
5 | Türkiyenin kalkınma strateji ve politikalarının uygulanmasında ekonomi-politik etkileşimi açıklar | |||||||||
6 | Türkiyede kalkınma ve kamu yönetiminin etkinliğini değerlendirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |