Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Program Geliştirme Uygulamaları | EPO 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. DUYGU GÜR ERDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. D.G. ERDOĞAN, Arş.Gör. S. ARSLAN |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin eğitim programı geliştirmelerini ve öğretim planlarını hazırlamalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Eğitim programı hazırlamada; hedeflerin belirlenmesi, içeriğin oluşturulması, eğitim durumlarının, sınama durumlarının planlanması ve oluşturulması, plan türlerine uygun planların hazırlanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim programı hazırlarken hedef ve amaç yazar. | Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Hedeflere uygun içerik belirler. | Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Eğitim durumlarını organize eder. | Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Sınama durumlarını belirler. | Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Eğitim programları üzerinde eleştiri yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Yıllık, ünite ve günlük planları hazırlar. | Deney ve Laboratuvar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hedeflerin Belirlenmesi | |
2 | İçeriğin Oluşturulması | |
3 | Eğitim Durumlarının Planlanması ve Oluşturulması | |
4 | Eğitim Durumlarının Planlanması ve Oluşturulması | |
5 | Sınama Durumlarının Planlanması ve Oluşturulması | |
6 | Sınama Durumlarının Planlanması ve Oluşturulması | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Öğretim Planlarının Hazırlanmasında Dikkate Alınması Gereken Genel İlkeler | |
9 | Öğretimde Plan Yapmanın Yararları ve İlkeleri | |
10 | Plan Türlerine Uygun Öğretim Planlarını Hazırlama | |
11 | Program ve Planların Sunumu | |
12 | Program ve Planların Sunumu | |
13 | Program ve Planların Sunumu | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sedat, Yüksel, (2000). Millî Eğitim Bakanlığındaki Program Geliştirme Çalışmalarının Değerlendirilmesi, (Yayınlanmamış Doktora Tezi), Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Varış, Fatma, (1998). Eğitimde Program Geliştirme, Teori ve Teknikler, Ankara. Millî Eğitim Bakanlığı, (1996). Program Hazırlama ve Geliştirme Kılavuzu, Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Yayını No:1, Ankara. Demirel, Ö., (1992). Türkiyede Program geliştirme Uygulamaları. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 7, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama | X | |||||
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma | X | |||||
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma | X | |||||
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme | X | |||||
5 | Program tasarısı hazırlama | X | |||||
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma | X | |||||
7 | Farklı ülkelerdeki eğitim sistemlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
8 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme | X | |||||
9 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme | X | |||||
10 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma | X | |||||
11 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme | X | |||||
12 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma | X | |||||
13 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Eğitim programı hazırlarken hedef ve amaç yazar. | |||||||||||||
2 | Hedeflere uygun içerik belirler. | |||||||||||||
3 | Eğitim durumlarını organize eder. | |||||||||||||
4 | Sınama durumlarını belirler. | |||||||||||||
5 | Eğitim programları üzerinde eleştiri yapar. | |||||||||||||
6 | Yıllık, ünite ve günlük planları hazırlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |