Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İleri Algoritma Tasarımı ve Analizi | BSM 620 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi yoktur. |
Önerilen Seçmeli Dersler | Ön koşul seçmelidersi yoktur. |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NEJAT YUMUŞAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NEJAT YUMUŞAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Algoritma analiz tekniklerinin anlaşılması, zaman ve bellek meliyetlerinin hesaplanmasına ilişkin evrensel yöntemlerin öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Algoritma analizi, zaman analizi, bellek analizi, Algoritma tasarım teknikleri, Kaba kuvvet yaklaşımı, Böl&Yönet yaklaşımı, Dönüştür&yönet yaklaşımı, Azalt&Yönet yaklaşımı, Dinamik Programlama, Açgözlü yaklaşım, Karmaşıklık sınıfları, Karar problemleri, Çözülemezlik kavraamları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mikro Öğretim, Benzetişim, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | algoritma analizi kavramı | Ders notları |
2 | kaba kuvvet algoritma tasarım tekniği ve örnek problemler | Ders notları |
3 | Özyineleme ve Böl&yönet algoritma tasarım teknikleri | Ders notları |
4 | azalt&yönet algoritma tasarım tekniği ve örmek problemler | Ders notları |
5 | Dinamik Programlama yöntemi ve ve Bölyönet tasarımı ile karşılaştırılması | Ders notları |
6 | Greedy Yaklaşımı ve örnek problemler ve Dinamik Programlama ile karşılaştırılması | Ders notları |
7 | Dönüştür ve Yönet tasarım tekniği ve örmek problemler | Ders notları |
8 | analiz teknikleri: Seri açılmları, Master Teorremi, ve Karakteristik denklem yöntemi | Ders notları |
9 | analiz teknikleri: Seri açılmları, Master Teorremi, ve Karakteristik denklem yöntemi | Ders notları |
10 | Sırt Çantası Problemi:Dinamik yaklaşım ve Greedy Yaklaşım ile analizi | Ders notları |
11 | Zincir Matris Çarpımı:Dinamik yaklaşım ve Greedy Yaklaşım ile analizi | Ders notları |
12 | Genel Değerlendirmeler, Sınavlar, Ödevler ve Seminerler | Ders notları |
13 | Karmaşıklık sınıfları ve P tipi, NP tipi problemler | Ders notları |
14 | Karar problemleri, Çözülebilen ve Çözülemez Problem sınıfları | Ders notları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders sunuları |
Ders Kaynakları | ALGORITHMS DESIGN TECHNIQUES AND ANALYSIS, M. H. Alsuwaiyel Information & Computer Science Department KFUPM July, 1999 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Bilgisayar ve Bilişim alanında özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak tanımlar, tasarlar, uygular, sonuçlandırır ve bu süreci yönetir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |