Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeterlilik | YET 900 | 0 | 0 + 0 | 0 | 24 |
Ön Koşul Dersleri | Doktora derslerini başarı ile tamamlamış olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | - |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET NEBİOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması. |
Dersin İçeriği | Doktora yeterlik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bireysel çalışma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sağlık işletmelerinin tüm temel fonksiyonları hakkında, bilim, kurum ve toplum etiğine uygun şekilde ve yenilik arayışı içinde özgün araştırmalar yapar ve bulgularını tarafsız ve eleştirel bir üslupla raporlar. | Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Eleştirel bir bakış açısıyla problemleri saptar ve etkili çözümler önermek suretiyle içinde bulunduğu örgütü ileriye taşıyacak hedefleri ve stratejik planları belirleyecek yöneticilik ve liderlik özelliklerine sahiptir. | Deney ve Laboratuvar, | |
3 | Sağlık işletmelerinin tüm temel alanlarında kazandığı güncel ve ileri düzey bilgileri farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir, sentezleyebilir, bunları analiz, problem çözme ve yeni fikir üretme amacıyla özgün bir şekilde kullanır. | Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle kendini sürekli geliştirir ve edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Sağlık işletmeleri yönetiminin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla olan ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair teorik ve pratik bilgisi uzmanlık düzeyindedir. | Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Sağlık işletmeciliği alanında karşılaştığı problemlere, farklı paydaşların açısından, stratejik ve geniş bir perspektifle yaklaşarak kamusal, örgütsel, bireysel ve sosyal faydayı en üst düzeyde gözetir ve bunu, bakış açısını sürekli geliştirmek için bir fırsat olarak değerlendirir. | Deney ve Laboratuvar, | |
7 | Özgün çalışmalarını, yenilik arayışı ile bilimsel mecralarda paylaşarak alanındaki güncel bilgileri takip eder ve alanında çalışan diğer kişilerle bağlantı kurar. | Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi | Öğrencinin bilgi düzeyinin değerlendirilmesi |
2 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması | Öğrencinin yetersiz olduğu konuların saptanması |
3 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
4 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
5 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
6 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
7 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
8 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
9 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
10 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
11 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
12 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
13 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Yazın taraması |
14 | Yeterlik sınavı | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlgili literatür |
Ders Kaynakları | İlgili literatür |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, laboratuvar, modem cihaz, yazılım, yöntem, tasarım hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, yeni düşünce-yöntem-tasarım-uygulama geliştirir, akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar. | ||||||
8 | Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye liderlik eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sağlık işletmelerinin tüm temel fonksiyonları hakkında, bilim, kurum ve toplum etiğine uygun şekilde ve yenilik arayışı içinde özgün araştırmalar yapar ve bulgularını tarafsız ve eleştirel bir üslupla raporlar. | ||||||||
2 | Eleştirel bir bakış açısıyla problemleri saptar ve etkili çözümler önermek suretiyle içinde bulunduğu örgütü ileriye taşıyacak hedefleri ve stratejik planları belirleyecek yöneticilik ve liderlik özelliklerine sahiptir. | ||||||||
3 | Sağlık işletmelerinin tüm temel alanlarında kazandığı güncel ve ileri düzey bilgileri farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilir, sentezleyebilir, bunları analiz, problem çözme ve yeni fikir üretme amacıyla özgün bir şekilde kullanır. | ||||||||
4 | Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinciyle kendini sürekli geliştirir ve edinimlerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||||
5 | Sağlık işletmeleri yönetiminin disiplinler arası yapısına, başka alanlarla olan ilişkisine ve işletme stratejilerini oluşturan farklı disiplinlere dair teorik ve pratik bilgisi uzmanlık düzeyindedir. | ||||||||
6 | Sağlık işletmeciliği alanında karşılaştığı problemlere, farklı paydaşların açısından, stratejik ve geniş bir perspektifle yaklaşarak kamusal, örgütsel, bireysel ve sosyal faydayı en üst düzeyde gözetir ve bunu, bakış açısını sürekli geliştirmek için bir fırsat olarak değerlendirir. | ||||||||
7 | Özgün çalışmalarını, yenilik arayışı ile bilimsel mecralarda paylaşarak alanındaki güncel bilgileri takip eder ve alanında çalışan diğer kişilerle bağlantı kurar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 24 |